OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialstyrelsen tar fram och utvecklar statistik, regler och kunskap till hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Vi är cirka 670 medarbetare som arbetar för att alla ska få tillgång till en god vård och omsorg på lika villkor.
Tjänsten är placerad på personalenheten, som ingår i avdelningen för verksamhetstöd. Enheten, som består av 11 medarbetare, samordnar och utvecklar myndighetens arbetsgivarpolitik och hanterar bland annat frågor gällande kompetensförsörjning, arbetsrätt, arbetsmiljö, lönebildning, löneadministration, samverkan och mångfald.
Vi söker en personalspecialist som vill ge operativt och strategiskt stöd till chefer i samtliga HR frågor samt både självständigt och tillsammans med kollegor genomföra diverse utvecklingsprojekt. Vi erbjuder en variationsrik tjänst i ett team av kunniga och hjälpsamma kollegor på en mycket intressant och dynamisk arbetsplats mitt i samhällsdebatten.
Vi söker dig som vill
• ge konsultativt stöd till chefer
• självständigt eller i samarbete med kollegor genomföra utvecklingsarbete inom personalenhetens alla förekommande frågor
• tillsammans med chefer driva hela rekryteringsprocessen för olika typer av befattningar
• tillsammans med chefer hantera rehabiliteringsärenden och personalsociala ärenden
• vara ett stöd i arbetsmiljörelaterade frågor såsom systematiskt arbetsmiljöarbete och friskvård
• bistå med stöd både till chefer och kollegor i arbetsrättsliga frågor
• agera back-up på vissa system och utvalda arbetsområden
• hålla dig uppdaterad genom omvärldsbevakning och bidra med din kompetens till andra
Kvalifikationskrav
• PA-programmet eller motsvarande.
• Flerårig erfarenhet av att stötta chefer i olika personalrelaterade frågor såsom rekrytering, lönesättning, rehabilitering, arbetsrätt, jämställdhet och arbetsmiljö.
Du har ett serviceinriktat förhållningssätt och god samarbetsförmåga samt är van vid att arbeta självständigt. Då tjänsten innebär en stor spännvidd av arbetsuppgifter behöver du var handlingskraftig, flexibel och strukturerad.
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är dessutom meriterande om du har
• statlig erfarenhet
• erfarenhet av utvecklingsarbete
• erfarenhet av att leda projekt
• god kunskap inom statlig arbetsrätt
Anställningsinformation
Anställningen är en tillsvidareanställning med provanställning, heltid och med placering i Stockholm.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund – saklig, handlingskraftig, trovärdig - hittar du på www.socialstyrelsen.se.
Välkommen med din formella ansökan i form av CV och personligt brev senast 2017-03-27. Ansök via vår hemsida www.socialstyrelsen.se/ledigajobb. Ange diarienummer 2.6.1-8230/2017. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Kontaktpersoner
Camilla Lundberg
personalchef
075-247 40 74
Gerd Lundberg
personalspecialist
075-247 39 77
Fackliga företrädare:
Rose-Marie Nylander, SACO, 075-247 31 82
Åsa-Britt Edoff, ST, 075-247 31 81
Magnus Göransson, Vårdförbundet, 075- 247 37 10
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055