OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen, Personalenheten Socialtjänsten i Jönköpings kommun är organiserad i verksamheterna individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och funktionshinderomsorg. Organisationen leds av socialdirektör samt biträdande socialdirektör. Till sin hjälp har ledningen en stab innehållande stödfunktioner inom områdena ekonomi, information, personal, omvärlds- och utvecklingsfrågor samt nämndsadministration. Personalstrategen arbetar med alla förekommande HR-relaterade frågor med tyngdpunkt på arbetsrätt och lönepolitik. Personalstrategen ger både strategiskt och operativt HR-stöd gentemot förvaltningens olika verksamheter. I arbetet ingår att initiera och driva utvecklingsarbete av strategisk karaktär. Du kommer också samarbeta med övriga personalstrateger och pa-konsulter för att utveckla processer, rutiner och policys inom HR-området. I arbetet ingår även att samverka med de fackliga organisationerna och till viss del hålla i utbildningar. Du är personalchefens ersättare. Vi söker dig som har examen från PA-utbildning eller motsvarande på högskola/universitet. Du har flerårig erfarenhet av självständigt, kvalificerat HR-arbete. Du är en god kommunikatör med förmåga att skapa goda relationer och förutsättningar för ett gott arbetsklimat. Du tar initiativ, är pedagogisk och tycker om att driva frågor. Du har en personlig mognad, är relationsskapande med hög integritet. Arbetet ställer krav på helhetssyn, organisatorisk och strategisk förmåga.