Personalstrateg

Personalstrateg

Arbetsbeskrivning

Gagnefs kommun är Gagnefs kommuns största och mest spännande arbetsgivare! Här finns jobb i 150 olika yrkesgrupper. Tillsammans gör vi skillnad för invånare och besökare i kommunen.



Gagnefs kommun söker en engagerad personalstrateg som vill arbeta med fokus på lokal lönebildning och anställningsvillkor.

Inom personalavdelningen har vi ett nära samarbete, vi ser våra utmaningar som gemensamma och har roligt tillsammans. 

Personalavdelningen är en central stabsfunktion inom kommunen och innefattar HR och lön. Genom ett vägledande förhållningssätt stöttas kommunens verksamheter och chefer. Vi ansvarar för att det finns övergripande rutiner, riktlinjer, systemstöd och processer inom arbetsgivarområdet. 

Avdelningen arbetar utifrån kontaktområden för ett nära samarbete mellan chef och personalavdelning. Arbetsuppgifterna är därför både strategiska, generella och operativa. 

Arbetsuppgifter
Arbetsområdet är brett och innefattar allt från att vara ett generellt HR-stöd, samverkansfrågor, arbetsmiljö, rehabilitering, arbetsrätt och förhandlingar, enskilda personalärenden samt leda och samordna inom det strategiska fokusområdet.

Det strategiska fokusområdet lokal lönebildning och anställningsvillkor innebär bl.a. att samordna den årliga löneöversynen, lönekartläggning, bevaka ändringar inom lag och kollektivavtal samt underhåll och förhandlingar av lokala kollektivavtal. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning från personalvetarprogrammet eller utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget.

Du har tidigare arbetat inom HR-området och har goda kunskaper i lokal lönebildning, lönekartläggning  samt goda generella kunskaper i arbetsrätt- och arbetsmiljölagstiftning. Du har förhandlingsvana och kan stödja chefer i arbetsrättsprocesser. 

Det är meriterande om du har kunskaper och erfarenheter inom arbetsrätt, samverkanssystemet, offentlighet- och sekretesslag samt de kollektivavtal som gäller för kommuner och regioner. 

Då mycket inom den övergripande samordningen av rutiner och processer inom arbetsgivarområdet sker genom systemstöd som underhålls av personalavdelningen krävs viss IT och systemfärdighet relevant för befattningen. 

För att lyckas i arbetet ser vi att du har god kommunikationsförmåga, är trygg i dig själv och har en god självinsikt. Du tar ansvar för din uppgift och driver dina processer vidare. Samarbetsförmåga, strategisk och helhetssyn är egenskaper som är viktiga för tjänsten. 

Villkor

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast efter överenskommelse. 

Som medarbetare i Gagnefs kommun kommer du att ingå i ett sammanhang där du har nära till både kunder/brukare/medborgare och kollegor. Vi arbetar ständigt med att bredda vår kompetens och vår arbetsmiljö präglas av att vi stöttar, stärker och utvecklar varandra i vår profession. Som en del av Gagnefs kommun tillhör du en arbetsplats med stort fokus på utvecklingsfrågor - för att kunna möta såväl dagens som framtidens utmaningar.


Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljning av platsannonser. Vi har i förväg beslutade annonserings och sökvägar. Insända ansökningshandlingar återsändes ej.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunstyrelsens förvaltning
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 augusti 2020
  • Ansök senast: 17 augusti 2020

Postadress

Fabriksgatan 21
VÄSTERVIK, 59300

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

24 december 2024

HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024