OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Ljungby kommun är vi öppna, vi är framåt och vi vill. Det betyder att vi håller vad vi lovar, löser problem tillsammans, är modiga och kreativa och har service i fokus. Hos oss hittar du Sveriges viktigaste jobb och ett av dem kan nu bli ditt.
I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans! Vill du vara med?
Besök oss gärna på www.ljungby.se/jobb
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi dig som vill jobba som personalstrateg i socialförvaltningens stab. Du kommer att vara ett konsultativt stöd åt förvaltningens chefer gällande personalfrågor.
Du arbetar ur ett brett perspektiv med frågor som till exempel arbetsrätt, arbetsmiljö, kompetensförsörjning, rekrytering och rehabiliteringsprocessen för sjukskrivna. Arbetet sker både strategiskt och operativt. Du är en del av förvaltningens ledningsgrupp. Du kommer att jobba nära andra i samma yrkesroll både på socialförvaltningen och i andra förvaltningar.
Du får möjlighet att utvecklas i din yrkesroll och kommer att få arbeta med omväxlande arbetsuppgifter tillsammans med engagerade medarbetare.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har personalvetarexamen eller motsvarande från högskola eller universitet. Du får gärna ha tidigare erfarenhet från arbete med personalfrågor inom offentlig sektor.
Du är en god kommunikatör och har förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Du är serviceinriktad, trygg, stabil och prestigelös i din yrkesroll. För att trivas hos oss behöver du ha god samarbetsförmåga, men också förmåga att arbeta självständigt. Du arbetar strukturerat och noggrant samt har förmågan att snabbt kunna växla mellan olika arbetsuppgifter. Det är viktigt att du ständigt uppdaterar dig inom ditt arbetsområdes lagar och regler.
Förutom meningsfulla arbetsuppgifter, goda arbetsvillkor och professionella arbetskamrater erbjuder vi dig personalförmåner. Det är bland annat fria bad i kommunens badhus, aktivitets- och massagebidrag, möjlighet till fler semesterdagar och olika aktiviteter som vår personalförening NonStop anordnar. För att underlätta för våra medarbetare att kombinera arbete och privatliv tillämpar vi flextid.
ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.
Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.
Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.