Personalstrateg

Personalstrateg

Arbetsbeskrivning

Gagnefs kommun är Gagnefs kommuns största och mest spännande arbetsgivare! Här finns jobb i 150 olika yrkesgrupper. Tillsammans gör vi skillnad för invånare och besökare i kommunen.



Gagnefs kommun söker en engagerad vikarierande personalstrateg som vill arbeta med fokus på kompetensförsörjning och rekrytering.

Inom avdelningen får du förmånen att arbeta med kollegor med mycket kunskap och erfarenhet. Vi har ett nära samarbete och ser våra utmaningar som gemensamma.  

Personalavdelningen är en central stabsfunktion inom kommunen som innefattar HR och lön. Genom ett vägledande förhållningssätt stöttats kommunens verksamheter och chefer inom hela arbetsgivarområdet. Vi arbetar utifrån kontaktområden, för ett nära samarbete mellan chef och personalavdelning. Arbetsuppgifterna är därför både strategiska, generella och operativa. Personalavdelningen ansvarar även för att det finns övergripande rutiner och riktlinjer inom arbetsgivarområdet.

Arbetsuppgifter
Arbetsområdet är brett och innefattar allt från att vara ett generellt HR-stöd, samverkansfrågor samt leda och samordna det strategiska fokusområdet kompetensförsörjning och rekrytering. Det strategiska fokusområdet innebär bl.a. att ansvara för rekryteringssystemet, ingå i regionala nätverk samt hantera arbetsgivarvarumärkesfrågor via sociala medier (Facebook och LinkedIn).

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning från personalvetarprogrammet eller utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget
Du har erfarenhet av att ha arbetat med rekryteringsprocesser och har kunskaper i kompetensbaserad rekrytering som innebär att du kan vägleda och stödja chefer. De har erfarenhet av sociala medieplattformar i ditt tidigare arbete eller motsvarande erfarenhet. 
Du har även goda kunskaper inom arbetsrättsområdet kopplat till rekrytering samt generell grundläggande arbetsrättskunskap samt IT och system-färdigheter relevanta för befattningen. 

Det är meriterande om har arbetslivserfarenhet inom HR-området, har arbetat med arbetsgivarvarumärkesfrågor samt kunskaper om arbetsrätt och kollektivavtal inom kommunal verksamhet

För att lyckas i arbetet ser vi att du har en god kommunikationsförmåga, är trygg i dig själv och har god en självinsikt. Du tar ansvar för din uppgift och driver dina processer vidare. Samarbetsförmåga, strategisk och helhetssyn är viktiga egenskaper för tjänsten. 

Villkor
Tjänsten är ett vikariat 100% fram till 2021-04-30. Tillträde 2020-06-01 eller enligt överenskommelse. Vikariatet kan komma att förlängas.

Som medarbetare i Gagnefs kommun kommer du att ingå i ett sammanhang där du har nära till både kunder/brukare/medborgare och kollegor. Vi arbetar ständigt med att bredda vår kompetens och vår arbetsmiljö präglas av att vi stöttar, stärker och utvecklar varandra i vår profession. Som en del av Gagnefs kommun tillhör du en arbetsplats med stort fokus på utvecklingsfrågor - för att kunna möta såväl dagens som framtidens utmaningar.


Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljning av platsannonser. Vi har i förväg beslutade annonserings och sökvägar. Insända ansökningshandlingar återsändes ej.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunstyrelsens förvaltning
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2020
  • Ansök senast: 8 mars 2020

Postadress

Fabriksgatan 21
VÄSTERVIK, 59300

Liknande jobb


Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

19 december 2024

Junior HR-konsult

Junior HR-konsult

18 december 2024

18 december 2024

Vikarierande HR-konsult

Vikarierande HR-konsult

18 december 2024