OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Personalenheten, bestående av 14 medarbetare, är en enhet inom universitetsförvaltningen och utgör en stabsfunktion till rektor. Enheten har ett strategiskt ansvar för PA-frågorna inom universitetet och arbetar med beredning och handläggning av personalfrågor samt ansvarar för universitetets samlade lönehantering liksom systemansvar för PA-systemet Primula och Tur och Retur. Personalenheten ska nu förstärka enheten med en personalstrateg/personalhandläggare med uppgift att utveckla interna arbetsformer som ska bidra till att säkerställa den långsiktiga kompetensförsörjningen.
Arbetsuppgifter:
Som Personalstrateg ska du i samarbete med ledare på olika nivåer och enhetens övriga medarbetare arbeta med att ta fram en gemensam modell för analys och planering av vår kompetensförsörjning, arbeta med att skapa samsyn om vilka prioriteringar som behöver göras för att stärka kompetensen, föreslå rutiner för rekrytering och marknadsföring av LTU som arbetsgivare. I rollen som personalstrateg fungerar du som ett internt stöd till verksamhetens chefer och medarbetare i frågor som lag- och avtalstolkning, rekrytering, rehabilitering/arbetsmiljö, lönebildning och personalutveckling.
Kvalifikationer:
Den vi söker har lämplig utbildning på högskolenivå och några års erfarenhet inom personalområdet. Erfarenhet från arbete med strategisk rekrytering från en större organisation med kunskapsintensiv verksamhet är en fördel. Du måste ha goda kunskaper i arbetsrätt, god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt på såväl svenska som engelska. Erfarenhet av att ha arbetat konsultativt och processorienterat är en merit. Dina personliga egenskaper kännetecknas av stor kommunikativ förmåga, god samarbetsförmåga, lyhördhet och förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer både inom och utanför enheten, samtidigt som du har en förmåga att agera självständigt och med hög personlig integritet.