Personalstrateg

Arbetsbeskrivning

Kommunledningskontoret , Personalavdelningen.

"I Skåne Nordost arbetar vi i ett nätverk för Tandemrekrytering".

Ett nytt kommunledningskontor bildades den 1 januari 2007, med ca 120
medarbetare.Förvaltningen består under kommundirektörens ledning av en
stab samt av nio avdelningar; juridik, kansli, IT, näringsliv, turism,
kommuninformation, mark- och exploatering, ekonomi och personal.Inom
personalavdelningen finns kommunens inbyggda företagshälsovård.

Personalavdelningen är kommunens centrala arbetsgivarorgan.Vår
uppgift är att trygga kommunens personalförsörjning genom att tillvarata
och utveckla våra personalresurser.Vi samverkar med övriga förvaltningar
och med våra arbetstagarorganisationer.Personalavdelningen har
övergripande uppgifter inom hela det personaladministrativa området.Inom
personalavdelningen finns det fyra strategiska ansvarsområden och en
operativ enhet.
- Lönebildning och avtal
- Arbetsrätt
- Personalpolitik
- Kompetensutveckling och jämställdhet
- Palettenhet

Arbetsuppgifter:
Vi söker nu en Personalstrateg med samordningsansvar för området
lönebildning och avtal.Det personalstrategiska arbetet bedrivs utifrån
ett helhetsperspektiv vilket förutsätter samverkan mellan de olika
ansvarsområdena

Som personalstrateg förväntas du ha en både
drivande och konsultativ roll i kommunens utvecklings- och
förändringsarbete.Du kommer att ha en aktiv roll i den fortsatta
utvecklingen av kommunens personalpolitik varav ett område är lönebildning
och lönesättningsfrågor.I arbetsuppgifterna ingår att stödja och utveckla
förvaltningarnas chefer i arbetsgivarrollen.Vidare förväntas du ta
initiativ till olika personalåtgärder.Din uppgift blir också att stödja
förvaltningarna i genomförandet av åtgärderna samt i övrigt utvecklings-
och förändringsarbete.
I dina uppgifter ingår även handläggning av
arbetsrättsliga och personaladministrativa ärenden.

Kvalifikationer:
Vi förutsätter att du har högskoleutbildning med personaladministrativ
inriktning samt bred och mångårig erfarenhet av kvalificerat
personalarbete.Det är en fördel om du har erfarenhet av att driva
utvecklings- och förändringsarbete inom företag eller förvaltning.Du har
erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.Du är en god
IT-användare.

Du är drivande, initiativrik och resultatinriktad.
Samtidigt är du lyhörd och har lätt för att samarbeta, både inom och
utanför förvaltningen.Det är naturligt för dig att arbeta konsultativt,
att skapa förtroende och engagemang.Du har god förmåga att formulera dig
i tal och skrift.

Din strategiska kompetens och förmåga att se
till helheten är väsentlig.Särskilt viktig är förmågan att se samband
mellan dagens beslut och åtgärder och resultat på längre sikt.


För mer information, ta kontakt med
Leif Rülf, Personaldirektör

För facklig information, ta kontakt med
Camilla Mogensen - SACO
Odd Skyllberg - TCO
Gunilla Björk - LO

Skicka din ansökan till:
Kommunledningskontorets
personalavdelning
291 80 Kristianstad

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunledningskontoret
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 22 januari 2008
  • Ansök senast: 4 februari 2008

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024