OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
- driva[personal- och arbetsgivarpolitik och därmed säkerställa[god kompetensförsörjning[ Vi söker en[personalstrateg till Skatteverkets huvudkontor i Solna.Arbetet innebär att[du arbetar med[frågor inom hela det arbetsgivarpolitiska området.Du ger kvalificerat råd och stöd om tillämpning av[lagar och avtal samt lokala riktlinjer.Du svarar också för analys av det samlade HR-arbetet på huvudkontoret samt medverkan i huvudkontorets utvecklingsarbete.Arbetet ställer stora krav på självständighet och mycket god förmåga att stödja cheferna på huvudkontoret.Du är direkt underställd Skatteverkets personaldirektör.Vi söker dig som .har högskoleutbildning med inriktning mot personal- och ledarskap .har[flera års egen[erfarenhet av självständigt arbete med arbetsgivarpolitiska frågor inom en[stor organisation[med flera beslutsnivåer .har god förmåga och erfarenhet av att coacha chefer .är drivande och resultatinriktad[ .kan[uttrycka dig väl i tal och skrift .är självständig och tar egna initiativ. För att trivas hos oss ska du tycka om att ha många arbetsuppgifter i gång samtidigt.Du ska också tycka om att arbeta i en miljö som präglas av öppenhet och respekt där vi har tilltro till varandras vilja och förmåga att utvecklas och ta ansvar.Du arbetar för helheten, förstår din egen roll och delar med dig av dina kunskaper.Projektledarerfarenhet[är särskilt meriterande. Kontaktpersoner: