Personalstrateg till Socialtjänstens personalenhet

Personalstrateg till Socialtjänstens personalenhet

Arbetsbeskrivning

Socialtjänstens personalenhet arbetar för att ge stöd, råd och kunskap till chefer inom Stöd och omsorgsförvaltningen samt Äldreomsorgsförvaltningen.

Vår målsättning är att skapa förutsättningar till att våra chefer har rätt bemanning, engagerade medarbetare och en god arbetsmiljö. Det gör vi genom att stötta cheferna i personalfrågor gällande bland annat, arbetsgivarpolitiska frågor, arbetsrätt och förhandlingar. Liksom kompetensförsörjning och utbildningssamordning. 

Vi är ett team på i dagsläget 15 medarbetare som nu söker dig som vill bli en del av vårt team och jobba som personalstrateg med fokus på kompetensförsörjning.  

Dina arbetsuppgifter
Som personalstrateg hos oss kommer du att leda och driva arbetet med kompetensförsörjningen inom Stöd och omsorgsförvaltningen samt Äldreomsorgsförvaltningen. Du ansvarar för att ta fram förvaltningarnas kompetensförsörjningsplaner, utbildningsbudget samt utbildningsplaner. Du säkerställer att de aktiviteter och åtgärder som beslutas även genomförs.  

Du kommer att samverka med medarbetare och aktörer både inom och utanför organisationen.  

Om dig
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom vård och omsorg, personalvetarutbildning eller pedagogisk utbildning, alternativt utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har utbildning inom förändringsledning, projektledare, kompetensanalys och/eller ledarskap. 

Du har erfarenhet av att arbeta med kompetensförsörjning både på operativ och strategisk nivå. Du har erfarenhet av att arbeta i nätverk, driva och leda frågor i en komplex verksamhet.  

Vi ser gärna att du har ledarerfarenhet liksom erfarenhet av att jobba i offentlig sektor. Har du tidigare erfarenhet av samverkan med utbildningssamordnare är det positivt.  

Som person är du självgående och har förmåga att strukturera ditt arbete. Då arbetet innebär kontakter både internt och externt är det viktigt att du tycker om att samverka, är kommunikativ och har förmåga att skapa goda relationer. 

Du bör också ha god kunskap att hantera IT och olika HR/personaladministrativa system. 

Om Umeå kommun

Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med 12 000 medarbetare. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?

Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner här


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Umeå kommun, Stöd och omsorg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 oktober 2020
  • Ansök senast: 15 oktober 2020

Liknande jobb


People and Office Coordinator

People and Office Coordinator

20 december 2024

Arbetskonsulent Steg till arbete

Arbetskonsulent Steg till arbete

19 december 2024

19 december 2024

Utvecklingsledare inom kompetens- och kunskapsutveckling

Utvecklingsledare inom kompetens- och kunskapsutveckling

18 december 2024