OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Kalmar är det alltid nära till rekreation och naturupplevelser. Oavsett var du bor i kommunen, har du aldrig långt till havet. Här finns gott om möjligheter till ett kustnära boende. Tillsammans med en bra kommunal service och ett stort utbud av handel och nöjen ger det en mycket hög livskvalitet.
Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 150 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi 5 000 anställda.
Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
ARBETSUPPGIFTER
Vid Socialförvaltningens personalavdelning kommer en av våra personalutvecklare att vara tjänstledig för att pröva annat arbete. Vi söker därför hennes ersättare. Det finns goda möjligheter till fortsatt anställning efter vikariatstiden.
I rollen som personalutvecklare ska du utifrån ett konsultativt förhållningssätt ge råd och stöd i personalfrågor till socialförvaltningens chefer. Dina arbetsuppgifter är mycket varierande och har stor bredd, exempelvis rekrytering, arbetsrätt, facklig samverkan, rehabilitering, organisations- och utvecklingsfrågor, sekreterarskap i samverkan m.m.
Vi kan erbjuda dig ett stimulerande och omväxlande arbete med många utvecklingsfrågor att ta tag i.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en PA/HR utbildning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Arbetet ställer höga krav på självständighet, god samarbetsförmåga samt förmåga att skapa goda relationer. Som person är du prestigelös, resultatorienterad, ansvarstagande, flexibel och har en hög integritet. Du har ett strukturerat och organiserat arbetssätt och kommunicerar väl i tal och skrift. Du bör ha minst 5 års erfarenhet av kvalificerat personaladministrativt arbete helst inom en tjänstemannaorganisation. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med personalfrågor inom offentlig verksamhet. Körkort B krävs. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.