OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunledningskontoret (KLK) är kommunstyrelsens förvaltning. Den har bland annat hand om kommunens gemensamma och övergripande frågor som ekonomi, information, personalfrågor. KLK servar och stöttar också de förtroendevalda i besluts- och beredningsarbetet. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som trivs och utmanas av att arbeta med HR-frågor. Du kommer att ingå i personalavdelningen, kommunledningskontoret. Vi arbetar med arbetsrätt, arbetsmiljö, mångfald, friskvård, rehabilitering, organisation och ledarskap, kompetens, rekrytering och löner med mera. Dina huvudområden kommer att bli mångfald, friskvård och rekrytering. KVALIFIKATIONER Du som söker har en högskoleutbilding inom HR-området och erfarenhet av kvalificerat personalarbete. Som person är det viktigt att du är proaktiv och lyhörd, har erfarenhet av att arbeta på ett konsultativt arbetssätt och kan växla mellan att arbeta operativt och strategiskt. Du har god förmåga att arbeta självständigt och prioritera ditt eget arbete. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera, samt har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.