Personalutvecklare

Personalutvecklare

Arbetsbeskrivning

Sotenäs - havets kommun, ligger längst ut mot Västerhavet mitt i Bohuslän mellan storstäderna Göteborg och Oslo. I kommunen bor ca 9 000 människor i kustsamhällen som Smögen, Kungshamn, Hunnebostrand, Bovallstrand, Hovenäset och Malmön. Fördelarna med att arbeta och leva i Sotenäs kommun är många: Sveriges vackraste natur, havsnära bostäder, bra skolor, möjlighet till en aktiv fritid och en trygg kommun. Här genomsyras vårt arbete av våra gemensamma ledord: Öppenhet, Delaktighet och Helhetssyn. I Sotenäs kommun strävar vi efter en mångfald bland anställda och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet. Kommunen erbjuder alla tillsvidareanställda möjlighet till heltid. 




Då en av våra medarbetare går i pension söker vi en personalutvecklare till personalavdelningen, gärna med specialistområde avtal och förhandling.

Beskrivning
Vill du arbeta i en liten kommun med stort hjärta där arbetsglädje är högt prioriterat? - Då är vi rätt arbetsgivare för dig.

Personalavdelningen är en stödfunktion med uppdraget att ge strategiskt, konsultativt och operativt stöd inom personalområdet till samtliga chefer och på så sätt bidra till att Sotenäs kommun blir en attraktiv arbetsgivare. 

Personalavdelningen utgår från Kommunhuset i Kungshamn och består av två personalutvecklare och en personalchef som har ett nära samarbete men med egna ansvarområden utifrån kompetens och behov. 

Vi vill att du ska få en god start hos oss. Därför får du introduktion både på din enhet och i Sotenäs kommun. Du erbjuds även möjlighet till löpande kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och möjlighet till löneväxling. Läs mer om dina förmåner på https://www.sotenas.se/naringslivarbete/jobbahososs/visomarbetsgivare/personalformaner.4.6a5776e415ae3419826aa72f.html

Arbetsuppgifter
Som Personalutvecklare hos oss arbetar du mot en eller flera förvaltningar, som stöd till cheferna med frågor inom våra fokusområden: Lag och avtal, Organisationsutveckling, Ledarskap och medarbetarskap, Personalförsörjning, Anställningsvillkor samt Arbetsmiljö och hälsa. 

Arbetet innebär bland annat att ta fram riktlinjer och anvisningar, genomföra utbildningsinsatser, uppföljning av statistik samt vid behov bistå i arbetet med konkreta handlingsplaner, exempelvis personalförsörjningsplanen.

Du bidrar med din specialistkunskap och säkerställer att lagar, avtal och riktlinjer följs. I din roll företräder du arbetsgivaren i olika överläggningar, förhandlingar, samverkansorgan samt upprätthåller och utvecklar relationerna mellan arbetsgivaren och de fackliga organisationerna. 

Vi använder oss av bland annat av stödsystemen Heroma, Varbi, Hypergene, KIA.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom personalområdet, eller liknande utbildning samt har tidigare erfarenhet av HR-arbete, gärna inom offentlig verksamhet.

Vi förutsätter att du trivs med att arbeta med varierande arbetsuppgifter och själv kan planera och prioritera din vardag inom ramen för ditt ansvarsområde.  

Vi önskar att du har erfarenhet inom avtal och förhandling.

Körkort är krav. 

Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning. 

Urval och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.

Information för rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sotenäs Kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 november 2020
  • Ansök senast: 6 december 2020

Liknande jobb


People and Office Coordinator

People and Office Coordinator

20 december 2024

Arbetskonsulent Steg till arbete

Arbetskonsulent Steg till arbete

19 december 2024

19 december 2024

Utvecklingsledare inom kompetens- och kunskapsutveckling

Utvecklingsledare inom kompetens- och kunskapsutveckling

18 december 2024