OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arriva etablerade sig på den svenska marknaden 1999. Idag är vi ca 3.900 anställda. Vårt huvudkontor ligger vid Liljeholmen i Stockholm och vi är en del av Europas största koncern för persontrafik - Deutsche Bahn. Årligen kommer vi att hjälpa 170 miljoner passagerare att nå sina resmål.
Vi sätter våra kunder i centrum genom stil, säkerhet och service som medverkar till att ännu fler reser kollektivt. Vi hoppas att du vill vara med på vår resa!
Är du en tålmodig kommunikatör som ser möjligheter i de flesta situationer?
Faller det dig naturligt att skapa engagemang och att samarbeta med andra?
Har du erfarenhet av projektledning och är van att arbeta självständigt?
Då kan du vara den vi söker!
Till Arrivas Bussdivision och trafikområde Råsta söker vi en personalutvecklare som kommer att ansvara för utvecklingsområdena kundupplevelse och betalningsintäkter.
Arbetsuppgifter
Två viktiga delar av Personalutvecklarens uppdrag ingår att driva förbättringar inom områdena:
• Betalningsintäkter, vilket framför allt syftar till att öka valideringsgraden och minska vårt intäktsläckage p.g.a. friåkning.
• Kundupplevelser, vilket du gör genom att analysera och förstå vad vi kan göra för att förbättra kundupplevelsen med målsättningen Nöjd Kund, Hela resan. Utifrån detta arbetar du med att föreslå förbättringsåtgärder och driva dessa i samverkan med Enhetschefer. Du kommer att till stor del använda kundsynpunkter från SL som input.
I Personalutvecklarens arbetsuppgifter ingår också att:
• Implementera lämplig metodik och aktiviteter för att stärka kunskapen, förståelse och engagemang bland alla våra chaufförer och tjänstemän för trygghet och en god kundupplevelse.
• Få en mycket god insyn i vårt gränssnitt mellan resenär och förare. Du kommer därför också att ansvara för trygghetsarbetet för förare och resenärer.
• Säkerställa kompetens- och servicenivån hos förarna och ansvara för utbildning inom området.
• Arbeta fram och skapa rutiner för hur vår förarkår kan utvecklas på bästa sätt.
• Vidareutveckla förare genom coachning samt uppföljning och kontroll.
Som Personalutvecklare förväntas du tillbringa en hel del tid ute på våra linjer, för att träffa våra kunder, förare och övrig personal. På så sätt ska du själv samla in fakta för att förstå vad som kan förbättras och vara synlig i ditt ledarskap.
Allt förbättringsarbete sker i samverkan med respektive Enhetschef. Trygghetsarbetet bedrivs dessutom i samverkan med Arrivas Trygghetschef.
Du rapporterar direkt till Trafikchefen inom trafikområde Råsta.
Vem är du?
• Du ska ha flerårig erfarenhet av att leda och ansvara för projekt.
• Du har arbetat med service- och kvalitetsfrågor med kunden i fokus i tidigare jobb och brinner för att utveckla verksamheter och medarbetare.
• Som person är du engagerad och positiv.
• Du är van vid att arbeta strukturerat och självständigt.
• Du har lätt för att kommunicera och samarbeta.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är meriterande om du har arbetat med dessa frågor, antingen inom branschen eller inom andra branscher.
Din utveckling är viktig för oss!
Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats tillsammans med många goda kollegor och en god och öppen arbetsmiljö. Du blir en del av en mångkulturell organisation i utveckling där även din utveckling är viktig för oss.
Ansökningsprocess
Då vår urvalsprocess sker löpande ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt.
Har du frågor om tjänsten?
Kontakta Trafikchef Henrik Skogh via henrik.skogh@arriva.se
Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan.