Personalutvecklare till Botniatåg AB med placering

Arbetsbeskrivning

Botniatåg har cirka 100 anställda och huvudkontor i Umeå. Vi ägs gemensamt av Arriva Sverige (60 %) och SJ (40 %) och bedriver trafik för Norrtågs räkning mellan bland annat Kiruna, Luleå, Umeå, Sundsvall, Östersund och Trondheim. I augusti 2010 hade vi vår första trafikstart på Botniabanan och räknar med att under 2012-2013 ha full trafik på alla planerade sträckor.

Faller det dig naturligt att skapa engagemang och att samarbeta med andra? Om du har drivet som behövs för att verkligen göra en skillnad kan du vara den vi söker!

Arbetsuppgifter
Som Personalutvecklare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att utarbeta och skapa rutiner för hur vår personal (kundvärdar, lokförare och instruktörer) kan utvecklas på bästa sätt. Du säkerställer
kompetens- och servicenivån hos personalen genom bl.a. rekrytering, introduktion, utbildning, coachningssamtal och uppföljningar.
Du ansvarar också för att leda, administrera och genomföra skadehanteringsprocesser. Du har en nära kontakt med vår personal vad gäller uppföljning av både ris och ros från våra resenärer och du trivs bra med att ge feedback på ett konstruktivt och tydligt sätt. Att säkerhetsställa Botniatågs systematiska arbetsmiljö- och brandskyddsarbete samt aktiviteter kring resultatet av medarbetarundersökningen ligger också inom ditt ansvarsområde.

Du planerar och leder teamledarnas resultatuppföljning, arbetsplatsträffar och uppföljning av genomförandet av deras coachningssamtal med våra kundvärdar och lokförare. Du rapporterar direkt till driftschefen samt ingår i Botniatågs ledningsgrupp.

Din bakgrund
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av handledning av personal samt lokalkännedom inom trafikområdet. Har du kunskap om trafikavtal, kollektivavtal, insyn i svensk arbetsrätt och förhandlingsvana är det starkt meriterande. Troligtvis har du en utbildning inom beteendevetenskap.
Du är en engagerad och positiv kommunikatör med hög arbetsmoral. Som person har du lätt för att samarbeta och har ett öppet sätt där du bidrar till en positiv stämning på arbetsplatsen. Du har en känsla för kvalitet och ett brinnande intresse för att utveckla dina medarbetare. Du arbetar strukturerat och självständigt med stort tålamod och du tar ansvar för dina arbetsuppgifter.

Din utveckling är viktig för oss
Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats tillsammans med många goda kollegor och dessutom en god och öppen arbetsmiljö. Du blir en del av en organisation i ständig utveckling där vi uppmuntrar initiativ i vardagen där din utveckling är viktig för oss.


Ansökningsprocess
Vid frågor och funderingar, är Du välkommen att kontakta någon av följande:
Farzad Farajian, Driftschef: farzad.farajian@botniatag.se
Benjamin Larsson, fackförbundet ST: benjamin.larsson@botniatag.se
Cecilia Almberg, fackförbundet SEKO: cecilia.almberg@botniatag.se

Då vår urvalsprocess sker löpande ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt, dock senast 1 september 2013. Du skickar in din ansökan via länken nedan
Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arriva Sveriga AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 6 augusti 2013

Besöksadress

Liljeholmsstranden 5
None

Postadress

Årstaängsvägen 9, 6tr
Stockholm, 11743

Liknande jobb


CFO med HR ansvar

CFO med HR ansvar

21 november 2024

20 november 2024