OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work är bemannings- och rekryteringsföretaget för studenter och unga akademiker.Vi är idag Sveriges största arbetsgivare för studenter och har ungefär 2 500 konsulter ute på uppdrag varje månad.Vi verkar för att företag skall erbjudas en kanal för att kunna säkra sin kompetenstillförsel på såväl kort som lång sikt samtidigt som studenter och unga akademiker skaffar sig värdefulla meriter och kontakter inför framtiden.Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb.Vi jobbar inom de flesta branscher och med många av Sveriges största företag såväl som med mindre organisationer.Academic Work är idag ett av Sveriges största bemanningsföretag med cirka 130 personer sysselsatta internt.Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping och uppdrag över hela Sverige.Välkommen till framtiden!Information om uppdraget: Academic Work söker för kunds räkning en personalvetare på heltid.Kunden är ett ledande företag inom byggteknik beläget i moderna lokaler i Nacka.Vi söker dig som vill arbeta med personalfrågor på heltid minst 3 månader med möjlighet till förlängning och rekrytering. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara arbetsmiljöarbete.Kunden har i dagsläget ett bra lokalt arbetsmiljöarbete men det behöver förbättras regionalt på deras andra kontor i Sverige.Din uppgift blir att kartlägga hur arbetsmiljöarbetet fungerar idag med en nulägesanalys, ge förslag på förbättringar och sedan hjälpa till att implementera dessa.Du kommer att arbeta nära personalchefen och tillsammans med henne hjälpa till att ta fram befattningsbeskrivningar samt ta fram ett introduktionsprogram för nyanställda.För rätt person som visar framfötterna kan det även vara möjligt att få hjälpa till med andra personaluppgifter vilket då innebär en förlängning av uppdraget samt möjlighet till rekrytering.Vidare kan även arbetsuppgifter av mer administrativ karaktär förekomma. Krav på person: Vi söker dig som har högskolexamen inom PA-området.Det är ett krav att du har arbetat med administrativa arbetsuppgifter tidigare och är en god administratör.Har du arbetat med personalfrågor är det givetvis meriterande men inget krav.Att du har ett genuint intresse för arbetsmiljöfrågor samt arbetsrätt ser vi som mycket viktigt.Som person är du driven och entusiasmerande.Vi eftersöker dig som är bra på att ta egna initiativ och kan arbeta självständigt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg
Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg
Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl