OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20240449
Arbetsuppgifter
Enheten för personlig assistans söker nu fler personliga assistenter!
Ansökan gäller till flera olika brukare. Innehållet i uppdragen kan skilja sig åt beroende på vilken brukare man arbetar hos eftersom uppdraget följer brukarens behov. Samtliga tjänster kommer att innehålla sovande jour i kombination med viss aktiv tjänstgöring.
Dina framtida arbetsuppgifter kommer innefatta att ge stöd och assistans i brukarens vardag. Det skulle kunna innebära allt från att stötta med måltider och hygien till personlig omvårdnad och kommunikation. I arbetsuppgifterna kan det också ingå att samverka med den enskildes nätverk, övrig personal samt andra professioner och samarbetspartners.
I din roll som personlig assistent är det viktigt att du har ett professionellt förhållningssätt genom att bland annat vara lyhörd och flexibel inför brukarens behov och önskemål. Arbetet ställer stora krav på din förmåga att samarbeta, ta egna initiativ och samtidigt följa upprättade rutiner. I din roll som personlig assistent ansvarar du också för att följa genomförandeplaner och handlingsplaner vilka utgör grunden i arbetet med att kvalitetssäkra brukarens individuella behov.
Arbetstiden är förlagd med sovande jour i kombination med viss aktiv tjänstgöring.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har omvårdnads-, pedagogisk- eller annan av arbetsgivaren bedömd likvärdig utbildning. Tidigare erfarenhet av arbete inom vård och omsorg är meriterande. Då tjänsten innebär ensamarbete behöver du vara trygg i dig själv samt kunna ta ansvar och fatta beslut i olika situationer som uppstår. Vi ser också att du är utvecklingsinriktad och gillar att lära nytt. Dokumentation och kommunikation är en viktig del i vårt dagliga arbete därför behöver du ha goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift samt datorvana då dokumentation sker digitalt i Lifecare.
Om arbetsplatsen
Vi erbjuder ett varierande arbete med olika arbetstider och du kommer att arbeta i en personlig assistans-grupp. På din arbetsplats arbetar du för allas rätt att fungera olika. Genom stöd, service och omvårdnad möjliggör vi tillsammans att Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning kan leva ett självständigt och gott liv.
I Funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: PAN, HÖK, TV, VIK
Antal tjänster: 1-3
Tillträde: Snarast
Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98