OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Årjängs kommun vill vi möta framtiden med att tänka nytt och annorlunda. Det är viktigt att vi kopplar upp oss mot det som växer, tänker plats och arbetsplats tillsammans och tar vara på möjligheter som finns. Därför har vi idag ett antal pågående samarbeten med bland annat Karlstads universitet och näringslivet. Här finns det utrymme för nya människor och idéer. Var med på resan i Värmlands tillväxtkommun.
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en personlig assistent till en glad och positiv kvinna i 35-årsåldern med funktionsnedsättning som bor strax utanför Årjäng.
Vi söker en personlig assistent som kan hjälpa henne i sin vardag då hon behöver hjälp med diverse hushållssysslor, personlig hygien och aktiviteter både i och utanför hemmet. Hennes funktionsnedsättning autism gör det svårt för henne att kommunicera genom tal och därför använder hon främst bilder för att kommunicera med sin omgivning. Det är därför ett extra stort plus om hennes framtida assistent är lyhörd och/eller har tidigare erfarenhet av alternativ kommunikation.
Några exempel på saker hon gillar att göra är att lyssna på musik, ta långa promenader, åka på bilturer, vara med sin familj, simma i badhus, baka och fika. Hon tycker även om att vara på daglig verksamhet där hennes personliga assistent är med.
Tjänsten är på ca. 80% och innebär arbete såväl, dag, kväll, natt och helgtjänstgöring.
Vi söker dig som är empatisk, lyhörd, noggrann och har en genuin vilja att genom sitt arbete göra en skillnad i en annan människas liv. Du har även en god förmåga att anpassa dig efter situationens behov samt besitter egenskaper såsom t.ex. tålmodighet, positiv inställning och flexibilitet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har adekvat gymnasieutbildning. Vård och omsorgsutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av arbete med människor med funktionsnedsättning, autism och alternativ kommunikation är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Det är viktigt att du har god datavana och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska för att kunna dokumentera i verksamhetssystemet Life Care.
Krav:
Giltigt B- Körkort
Ansvarsfull och kan arbeta självständigt.
Utdrag ur polisens belastningsregister krävs.
Rekrytering kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonstiden löper ut, så skicka in din ansökan redan idag.
Tjänsterna tillsätts under förutsättning att tjänsterna inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Lars-Göran Larsson
0573-14155
Maria Blomqvist
0573-14035
MAS Carina Fredriksson
0573-14142
Avdelningschef Lars-Göran Larsson
0573-14155
Anne-Lie Nilsson, Vision
070-5819228
Stf Stöd och omsorgschef Lena Bergman
0573-14152
Yvonne Julin, Kommunal
010-4429262
Områdeschef Diana Jäppinen Thorin
0573-14035
Områdeschef Hemtjänst Viktoria Larsson
0573-140 14
Områdeschef Hemtjänst Stefan Andersson
0573 - 141 78