Personlig assistans - vi söker timvikarier i Helsingborg.

Personlig assistans - vi söker timvikarier i Helsingborg.

Arbetsbeskrivning

Vill Du jobba som personlig assistent?
Vi erbjuder ett jobb där Du är en del av ett team och bidrar till att en annan människas vardag fungerar. Du gör skillnad i en annan människas liv. - Det är stort!
Assistanspoolen har kontor i Färjestaden på Öland och i Helsingborg. Våra kunder befinner sig på flertalet orter i Kalmar län, på Öland och i Skåne.
Egenskaper och förkunskaper:
Att stödja en medmänniska i vardagen är en uppgift som kräver respekt, omtanke och flexibilitet. Även ett visst mått av självkännedom hjälper Dig i uppgiften.
Vi söker Dig med hög arbetsmoral, engagemang, som har förmågan att bygga tillit och har en drivkraft att vilja göra skillnad. Hos en del av våra kunder krävs någon form av utbildning och/eller erfarenhet. Men vi välkomnar också Dig med andra erfarenheter, som vill prova något nytt. Det som är viktigt är att visa ett intresse av att ”förstå uppdraget” och att i Din yrkesroll utgå från kundens behov.
Meriterande kunskaper och erfarenheter:
• Pågående eller avslutad utbildning inom omvårdnad, barn- och fritid, eller som sjuksköterska.
• Pågående eller avslutad högskoleutbildning som exempelvis socionom, inom pedagogik eller beteendevetenskap.
• Erfarenhet av att jobba inom vård och omsorg.
• Specifika erfarenheter av arbete med barn, inom autismspektrat, eller arbete med personer med förvärvad hjärnskada, stroke, ALS eller demens.
När vi rekryterar utgår vi alltid från kundens behov och önskemål. Därför är det direkt avgörande att personkemin stämmer mellan kund och assistent. Vi lägger även stor vikt vid engagemang, kommunikativ förmåga och attityd.
Välkommen in med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Kundansvarig Alexander Teklehaimanot
0485-650 453
Vice VD Carina Ryder
0485-30377
Kundansvarig Kalle Karlsson
0485-650 457
Tf regionchef Carina Ryder
0485-650 454 0709-549 300
Kundansvarig Kalle Karlsson

Verksamhetsadmin Pernilla Lind
042 - 442 27 40
Verksamhetsadmin Pernilla Lind
0424422740 0723525319
Verksamhetsadmin Pernilla Lind

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Assistanspoolen Omsorg Sweden AB Helsingborg
  • 5 platser
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juli 2020
  • Ansök senast: 28 augusti 2020

Besöksadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg

Postadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg, 25444

Liknande jobb