OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MejDej-kooperativet är ett brukarkooperativ vars ändamål är att ge assistansberättigade medlemmar möjlighet till en självvald och självstyrd personlig assistans. För att möjliggöra detta åtar sig MejDej-kooperativet arbetsgivarskapet för medlemmarnas personliga assistenter. Medlemmarna väljer själva sina assistenter, schemalägger assistenterna samt bestämmer över arbetsinnehåll. Vi strävar efter att ha en så god kompetens hos våra anställda, som möjligt och vi är måna om att såväl medlemmar som anställda, ska känna sig tillfreds med oss som assistanssamordnare och arbetsgivare. Som anställd har du möjlighet att ta del av de utbildningar som vi erbjuder våra anställda samt subventionerad friskvård. Du kan hitta mer information på vår hemsida; www.mejdej.se MejDej-kooperativet är en IfA-godkänd verksamhet (www.intressegruppen.info) Kooperativet har ett femtiotal medlemmar och ca 350 anställda assistenter. Jag är en tjej på 23 år som söker personlig assistent. Jag är rullstolsburen pga CP-skada. Förutom all hjälp i vardagssituationer med bl a personlig omvårdnad så behöver jag hjälp vid fritidsaktiviteter. Har hund och är datorintresserad. Jag har hund så du bör inte vara allergisk eller hundrädd. Jag tycker mycket om att vara på badhuset, därför måste du vara tjej. Hushållsarbete och matlagning ingår i dina arbetsuppgifter. Lyft kan förekomma när jag inte är i min bostad. Som personlig assistent förväntar jag mig att du är lyhörd, punktlig, flexibel och fördomsfri då jag är ett Jehovas vittne. Att du är intresserad av och har god förståelse för vad god omvårdnad är, såväl fysisk som psykisk. Det är viktigt att du är en stark individ som vet vad det innebär att arbeta som personlig assistent och vara en annan persons så kallade förlängda arm. Flexibilitet bör finnas då arbetstiden kan komma att ändras, tex långa arbetspass vid speciella aktiviteter. Bra om du kan ställa upp som sjukvik. om annan ass. är sjuk. Erfarenhet av liknande arbete är meriterande likaså att du bor i närheten av Valje. Du bör vara ca 30 år och helst rökfri. Arbetstid Schemalagd arbetstid dag, kväll, natt och helg. Tillträde i slutet av april. Skicka en ansökan via mail innehållande: personligt brev, meritförteckning, referenser och eventuella lönekrav. Vi hör av oss till de vi tycker låter intressanta. Glöm inte ang ref.nr
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Verksamhetsledare Agneta Ryfelt
044-781 51 00
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Personaladministratör Eva Arvidsson
044-781 51 11
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Arbetsledare Eva Arvidsson
044-781 51 11