OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MejDej-kooperativet är ett brukarkooperativ vars ändamål är att ge assistansberättigade medlemmar möjlighet till en självvald och självstyrd personlig assistans. För att möjliggöra detta åtar sig MejDej-kooperativet arbetsgivarskapet för medlemmarnas personliga assistenter. Medlemmarna väljer själva sina assistenter, schemalägger assistenterna samt bestämmer över arbetsinnehåll. Vi strävar efter att ha en så god kompetens hos våra anställda, som möjligt och vi är måna om att såväl medlemmar som anställda, ska känna sig tillfreds med oss som assistansanordnare och arbetsgivare. Som anställd har du möjlighet att ta del av de utbildningar som vi erbjuder våra anställda samt subventionerad friskvård. Du kan hitta mer information på vår hemsida; www.mejdej.se MejDej-kooperativet är en IFA-godkänd verksamhet (www.intressegruppen.info) Kooperativet har ett femtiotal medlemmar och ca 400 anställda assistenter. Jag är en man i 65-års åldern som nu söker en personlig assistent, 75 %. På grund av en hjärnskada så behöver jag hjälp med att strukturera min vardag så att bestämda aktiviteter blir genomförda och att klara av mitt hushåll med allt vad det innebär. Behöver även hjälp med personlig hygien och kommunikation. Ditt jobb är ett serviceyrke som ställer krav på personliga egenskaper. Du måste ha ansvarskänsla och vara tålmodig och ha stor respekt för den personliga integriteten. Du ska vara trygg i dig själv, flexibel, ärlig, uppriktig, envis, punktlig. Inte vara främmande för att ta tag i olika praktiska göromål såväl inomhus som utomhus. Humor och engagemang är andra bra egenskaper. Som personlig assistent förväntar vi oss att du är intresserad av och har förståelse för vad god omvårdnad är. Du ska ha lika lätt för att arbeta självständigt som i grupp. Störst vikt läggs vid personlig lämplighet. Det är också viktigt att du har en vilja att fortbilda dig inom området. Schemalagd arbetstid med delade turer. Jag söker en kvinnlig assistent och tror att det är bra om du är 30 år eller äldre. Tillträde april-maj. Tjänsten är tidsbegränsad under de första 3 månaderna men övergår i anställning utan slutdatum om vi trivs med varandra. Ansökan ska innehålla personligt brev, meritförteckning, referenser och lönekrav. Före erbjudande om anställning måste utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Verksamhetsledare Agneta Ryfelt
044-781 51 00
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Personaladministratör Eva Arvidsson
044-781 51 11
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Arbetsledare Eva Arvidsson
044-781 51 11