OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.
Sveriges bästa vård- och omsorgsboende finns i Kristianstads kommun!
Tätörtsvägen i Åhus är Sveriges bästa äldreboende enligt Socialstyrelsens öppna jämförelser. Socialstyrelsens kvalitetsundersökning genomförs varje år och i fjol fanns Tätörtsvägen med på tredje plats. Nu har vi tagit klivet högst upp.
Vi söker dig som vill vara med i uppstarten av ett nytt personlig assistansärende, beläget i Kristianstad.
Välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter
I ditt arbete som personlig assistent ingår det att ge stöd i personlig omvårdnad och den dagliga livsföringen utifrån kundens behov och önskemål, fritidsaktiviteter är av stor vikt. Samspelet med kunden är centralt i ditt arbete. Du ingår i en arbetsgrupp med fler personliga assistenter och ni tjänstgör enligt schema där kväll, helg och jourtjänstgöring ingår i tjänsten. Dubbelbemanning under vissa pass förekommer.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har godkänt omvårdnadsprogram eller barn- och fritidsprogram. Du har erfarenhet av arbete med personer med funktionsvariationer och omvårdnadsnära arbete. Vi ser gärna att du även har tidigare erfarenhet från arbete som personlig assistent och/eller pedagogiskt arbete inom LSS verksamhet.
För tjänsten krävs grundläggande datorkunskaper och då arbetet kräver kommunikation och dokumentation förutsätter vi att du behärskar svenska i tal och skrift. Har du tidigare arbetat i journalsystemet Life care är det meriterande. Det kan komma att bli aktuellt med att köra kunds bil i tjänsten, varför körkort är ett krav.
Du har en god social förmåga och är lyhörd. Du har förmåga att sätta dig in i andra människors perspektiv och är tillmötesgående i ditt bemötande, du har god samarbetsförmåga, är stresstålig, flexibel och finner lösningar i vardagen.
Du har ett professionellt bemötande mot alla du möter i ditt arbete. Vidare har du förmåga att planera och strukturera arbetet utifrån ett helhetsperspektiv, kan fatta egna beslut samtidigt som du har förmåga att respektera fattade beslut och kan utföra arbete på uppdrag av andra.
Anställningsvillkor
Vi erbjuder cirka 8 tillsvidaretjänster på heltid med start enligt överenskommelse. Placering är i Kristianstad.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Maria Persson på telefon, 044-13 58 24 alternativt 0733-13 58 24.
I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval vilket innebär att vi kontinuerligt kallar intressanta sökande till intervju.
Sista ansökningsdag är 2020-11-20.
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan. I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21