OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tycker du om att arbeta med människor, är du lyhörd och omhändertagande? Vill du göra skillnad och underlätta någon annans vardag? Då är det här jobbet för dig!
Sektor stöd och omsorg är en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den förmåga som finns hos varje människa. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till de personer vi möter är starka ledord för kvalitet inom socialt arbete i Mariestads kommun.
ARBETSUPPGIFTER
Just nu söker Mariestads kommun en personlig assistent till ett av våra uppdrag. Som personlig assistent arbetar du främst hemma hos en brukare med stora omvårdnadsbehov, du arbetar även på andra platser där brukaren kan befinna sig i sin vardag. Din huvuduppgift är att stödja och bistå brukaren i hens dagliga livsföring. Arbetet innefattar allt ifrån omvårdnad, intimhygien, förflyttningar, matlagning, hushållssysslor till hjälp vid fritidsaktiviteter. Det förekommer även arbetsuppgifter inom HSL. Som personlig assistent är du brukarens förlängda arm i vardagen varför det är viktigt att du är lyhörd för brukarens behov.
Du kommer att ingå i ett arbetslag tillsammans med andra assistenter runt omkring brukaren och vara delaktig i planering såväl som utvärdering av arbetet utifrån den enskildes behov. Under arbetsdagen arbetar du ensam. Tillsammans med dina kollegor kommer du att ansvara för att genomförandeplan följs och att den sociala dokumentationen fungerar.
Du arbetar dygnspass där arbetstiden är 08:30-08:45 efterföljande dag och däremellan är det sovande jour 23:15-07:00. Tjänsten är på heltid vilket innebär 7 dygnspass på fyra veckor men tjänstgöring varannan helg.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad undersköterska, har gått barn och fritid eller annan likvärdig utbildningsbakgrund. Du som söker har erfarenhet av att arbeta med HSL.
Vid arbete som personlig assistent är det viktigt att du är lyhörd gentemot brukarens individuella behov. Vi söker dig som är lugn och pedagogisk, trygg i dig själv, noggrann och uppskattar rutiner och struktur.
I arbetet kommer du även att köra bil, därför är B-körkort ett krav.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och rekrytering kan komma att ske löpandes, så dröj inte med att skicka in din ansökan.
ÖVRIGT
Mariestads kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Den som söker tjänst inom sektor Stöd och Omsorg ska före erbjudande om arbete lämna utdrag från Rikspolisstyrelsens belastningsregister. Kravet på registerkontroll gäller för samtliga, oavsett vilken tjänst inom sektorn som avses, anställningens tjänstgöringsgrad eller period. Den som endast sökt men inte erbjudits tjänsten behöver alltså inte lämna något utdrag. Brevet ska vara oöppnat och blir anställning aktuell öppnas det tillsammans med enhetschef vid anställning.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Mariestads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länk i annonsen, inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
IFO-chef Anette Karlsson
0501-756310
Enhetschef Annsofie Hermansson
0501-75 50 33
bitr Vård och Omsorgschef Britt Johansson
0501-75 63 60
Enhetschef Bemanningsenheten Annsofie Hermansson
0501-75 50 33
Individ- och familjeomsorgschef Anette Karlsson
0501-756310
Enhetschef Sofia Axelsson
0501-756442
Team-ledare Anne-Marie Kjaergaard
0501-75 67 79
Enhetschef Carina Eriksson
0501-756496
Tf Enhetschef Katrin Jedselius
0501-756603
Enhetschef Lena Myrén
0501-756670