OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med detta jobb spelar du en viktig roll tillsammans med oss inom Sektor vård och omsorg. Vi erbjuder ett brett utbud av stöd, hjälp och omsorg till människor i alla åldrar. Vår verksamhet präglas av mänskliga värden och vi vill skapa trygghet för de personer som behöver vårt stöd.
Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi tror på innovation, delaktighet och ett engagerat ledarskap. Vi tror också på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder därför förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden. Och det bästa av allt. Vi har plats för fler.
Skövde kommuns organisation är stor och innehåller allt från omsorg, stöd och utbildning för våra medborgare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Arbetet kan se lite olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun.
Vi är öppna och lyhörda - Vi tar ansvar för helheten - Vi gör varandra bättre - Vi vågar
Välkommen - tillsammans förverkligar vi drömmar och får Skövde att växa! Vår målsättning är att erbjuda stöd på rätt nivå utifrån individens behov och önskan och vi arbetar sedan många år utifrån ett aktiverande och stödjande förhållningssätt. Vi arbetar i team med olika professioner för att uppnå ett samordnat stöd till individen.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med barn och unga i behov av särskilt stöd.
Som personlig assistent ska du vara ett stöd till brukaren i hemmet. Brukaren bor tillsammans med sina vårdnadshavare och ditt arbete innebär att skapa en meningsfull, trygg och lärorik vardag med brukarens behov och önskemål i centrum, samt ge avlastning för anhöriga. I rollen som personlig assistent kommer du till exempel att hjälpa till med vardagliga sysslor, stödja med kommunikation och aktiviteter i och utanför hemmet. Du kommer att hjälpa till med personlig hygien, av- och påklädning samt stöttning vid måltider.
Du arbetar omsorgsfullt och professionellt i samarbete med övriga i arbetslaget. I ditt arbete ingår kontinuerlig kontakt med vårdnadshavare och att arbeta för god samverkan med andra yrkesgrupper. Du ansvarar för att ge en god och trygg omsorg samt att planera för och genomföra aktiviteter.
Regelbunden utvärdering och dokumentation ingår i dina arbetsuppgifter. Beroende på sysselsättningsgrad innebär tjänsten även att man kan få göra en del av sin arbetstid på andra arbetsplatser inom vår verksamhet, så kallade resurspass.
Du kommer att arbeta enligt ett fast schema med varierande arbetstider - dag, kväll och helg.
KVALIFIKATIONER
Att du har godkänd gymnasieutbildning från vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller motsvarande är ett krav. Det är även bra om du har tidigare erfarenhet av liknande arbete. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom för verksamheten relevant område, exempelvis personlig assistentutbildning eller behandlingsassistentutbildning. Har du kunskaper och erfarenhet från arbete med psykisk eller fysisk funktionsnedsättning och/eller erfarenhet från arbete enligt Individens behov i centrum (IBIC) är det bra men är inte ett krav. Önskvärt är även om du har erfarenhet av sondmatning.
Du är en ansvarstagande och serviceinriktad person som sätter individens behov i centrum. Du är bra på att samarbeta med kollegor, brukare, anhöriga och andra samarbetspartners både inom och utom den egna organisationen. Vi tror att vi bygger en bättre verksamhet genom samarbete och utveckling tillsammans med andra. För att trivas hos oss är det viktigt att du har ett positivt förhållningssätt och har lätt att anpassa dig till nya förutsättningar. Vi förutsätter att du har lätt för att skapa relationer och att du har ett respektfullt bemötande.
För att du ska kunna jobba hos oss behöver du körkort B för manuellt växlad bil.
Vi vill att du kan kommunicera muntligt och skriftligt på svenska då arbetet omfattar många kontaktytor och dokumentation. Det är självklart för oss att du har god datorvana och vi ser gärna att du har erfarenhet av dokumentation i journalsystem.
Vår kund ser helst kvinnliga sökanden. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vid anställning ska utdrag från polisens belastningsregister (Blankett 442.9) kunna uppvisas. Observera att den normala handläggningstiden för en fullständig ansökan tills att utdraget är dig tillhanda är ca 2 veckor.
ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Helen Nordqvist
0500-498914
Enhetschef Åsa Bergström
0500-498332
Enhetschef Vivi-Anne Hultberg Alt
0500-498952
Enhetschef Susanne Österberg
0500-497976
Avdelningschef funktionsnedsättning Ann-Sofie Söderberg
0500-49 83 92
Enhetschef Malin Eriksson
0500-498441
Vik Enhetschef (från v30) Carola Löfgren
0500-497969
Avdelningschef funktionshinder Ann-Sofie Söderberg
0500-49 83 92
Enhetschef Pernilla Wäringer
0500-497972
Enhetschef Emma Ohlson
0500-498973