OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omsorgsförvaltningens uppgift är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 2 300 anställda inom bland annat hemvård, äldreboende, personlig assistans, boendestöd, boende för personer med funktionsnedsättning, daglig verksamhet samt hemsjukvård. De största yrkesgrupperna är undersköterskor, omsorgsassistenter, personliga assistenter och sjuksköterskor. Vi anser att mångfald och jämn könsfördelning ökar kvaliteten på den omsorg och vård som vi erbjuder. Förbättringsarbete är en naturlig del i vardagen. Hos oss får du ett viktigt och omväxlande arbete där du ger andra människor livskvalitet.
ARBETSUPPGIFTER
Som Personlig assistent arbetar du i omsorgstagarens hem där du hjälper omsorgstagaren utifrån dennes individuella behov. Det är viktigt att du har ett professionellt förhållningssätt samt är lyhörd och flexibel inför omsorgstagarens behov och önskemål. Detta eftersom personlig assistans syftar till att stärka omsorgstagarens möjlighet att leva ett självständigt och oberoende liv.
Arbetet innebär personlig assistans åt en man med utvecklingsstörning och autistiska drag. Vidare kräver arbetet mycket omsorg och omvårdnad och är till viss del fysiskt tungt. I arbetet ingår bad och sjukgymnastik men också aktiviteter så som ridning och besök i kyrkan. Arbetet som personlig assistent utförs i ett team där samarbete och flexibilitet gentemot sina kollegor är en viktig del. Arbetstiden är förlagd dag, kväll, helg samt journatt. Nattetid ansvarar du även för fyra andra omsorgstagare som bor intill.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är positiv, kreativ, öppen och har en god samarbetsförmåga. Har godkänd utbildning från omvårdnadsprogrammet eller motsvarande, barn- och fritidsprogrammet, vårdarutbildning med påbyggnad eller annan utbildning som vi anser lämplig för verksamheten t ex beteendevetenskaplig eller pedagogisk utbildning på högskolenivå om minst 120 hp.
Körkort och erfarenhet av vård och omsorg är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Intervjuer kommer att ske under augusti månad.
ÖVRIGT
Innan anställningsavtal tecknas för arbete inom omsorgsverksamheterna ska sökande uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister.
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund.
Vi ber dig att i första hand söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Om du inte har möjlighet att söka digitalt så skicka din ansökan till:
Växjö kommun
Omsorgsförvaltningen
Anita Bachstätter
Box 1222
351 12 VÄXJÖ
Vänligen uppge referensnummer på ansökan.
CV- och annonsförsäljare undanbedes.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Rose-Marie Olsson
0470-43320
Maria Eidehall
0470-439 31
Kommunal Sydost
0470-415 58
Madelaine Tedborg
0470-79 68 47
Kommunal Sydost
0470-415 04
Peter Nilsson
0474-62 20 62
Ingrid Johansson
0474-62 20 61
Kommunal Sydost
0470-415 04
Carolina Karlsson
0470-438 82
Madeleine Wikström
0766-21 69 62