Personlig assistent

Personlig assistent

Arbetsbeskrivning

Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar fyra verksamhetsområden. Dessa är ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri samt HSL och korttidsboenden. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom ekonomer, HR, systemförvaltare, utredare m fl.

Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg ska bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

PERSONALFÖRMÅNER
- semesterväxling
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en 67-årig kvinna som bor tillsammans med sin man i en villa i Sandviken. Arbetet innebär att stödja henne i vardagen. Det innebär bland annat hjälp med personlig hygien och KP-träning. Brukaren är rökare och som assistent är du behjälplig med att hålla i cigaretten (ute på altanen.) I arbetet ingår det att köra brukarens minibuss till aktiviteter utanför hemmet. Däremot ingår ingen matlagning då brukaren har en peg som hon får all sin näring genom.

För att trivas i rollen som personlig assistent behöver du ha en stor ansvarskänsla, ett genuint intresse för andra människor och förmåga att sätta andras behov i centrum. Du behöver även vara lyhörd, empatisk och professionell samt att du behåller fokus och är stabil och metodisk i ditt arbetssätt.
Vi söker en ny medarbetare till ett team på totalt tre assistenter. Brukaren har assistenter hos sig mellan kl 8:45-19:30 varje dag. Just nu har schemat en dagtur 8:45-15:30, en kvällstur 15:00-19:30 och helgtjänstgöring varannan helg.

KVALIFIKATIONER
Om du genomgått omsorgsprogrammet eller har likvärdig utbildning anses det vara meriterande, önskvärt med erfarenhet och kunskap inom tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande.
Du bör ha god datorvana och vara duktig på dokumentation.
Krav:
- Körkort
- Kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Den person som enligt LSS-lagen är berättigad till personlig assistans har ett stort självbestämmande i vilka som ska arbeta hos henne. Det innebär att brukarens inflytande kommer avgöra vilken som slutligen kommer att anställas. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


22 november 2024

Avlösare /ledsagare till Eveo hemtjänst i MÅS

Avlösare /ledsagare till Eveo hemtjänst i MÅS

22 november 2024

Undersköterskor till hemtjänsten Östra

Undersköterskor till hemtjänsten Östra

15 november 2024