OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg, hemsjukvård samt kostenhet. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter, sjuksköterskor och kockar. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.Arbetsuppgifter
• Du ska arbeta utifrån vård- och omsorgsförvaltningens mål där brukaren är i fokus.
• Du kommer att arbeta med funktionshindrade personer i och utanför det egna hemmet.
• Du ska arbeta målinriktat med tydliggörande pedagogik som innebär ett strukturerat arbetssätt med inriktning på den enskilda individens självständighet och vuxenliv. Du ska förstå vikten av gruppenighet och följa uppsatta mål och rutiner som en del av det brukarfokus vi arbetar med.
• Arbetet kräver ett anpassat arbetssätt, ge brukaren stöd i vardags-, fritids- och sociala färdigheter.
• Du ska se som din uppgift att dels identifiera det som brukaren kan göra själv, tillåta att uppmuntra brukaren att göra det, dels därefter utföra den del av uppgiften som han/hon inte klarar.
• Arbetstiderna är fördelade över hela dygnet, vardag som helgdag. Du måste vara flexibel med dina arbetstider då schemat kan förändras utifrån brukarens behov. Du kommer arbeta på flera arbetsplatser med olika brukare. Du kommer också arbeta på andra enheter på förvaltningen och i andra LSS-insatser där behov finns.
Kvalifikationer
Personlig assistentsutbildning/omvårdnadsprogrammet eller annan utbildning som prövas likvärdig. Erfarenhet och kunskap inom personlig assistent är ett krav.
• Stor vikt läggs vid yrkeserfarenhet och gärna erfarenhet från liknande arbete är meriterande samt personlig lämplighet.
• Du ska ha empatisk förmåga för att kunna stödja brukaren i vardagen.
• Du kommer att arbeta i ett team med andra personliga assistenter.
Övrigt meriterande
• Erfarenhet av lågaffektivt bemötande
• Körkort behörighet B
Personliga egenskaper
• Förmåga att arbeta självständigt.
• Ta egna initiativ och beslut
• Vara flexibel
• Ha god samarbetsförmåga
• Stor vikt läggs vid personlig lämplighet
Det här får du av oss!
Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner, goda möjligheter till kompetensutveckling och växling av semesterdagstillägg. Läs gärna på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss.
I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun.
Anställningsform
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Fördelade över hela dygnet.
Tillträde: Efter överenskommelse
Antal platser: 1
Övrig information
Tillträde efter överenskommelse. Lön enligt avtal.
Upplysningar
Enhetschef Anette Rådman, växel 0240-86000
Facklig kontaktperson, Kommunal via kommunens växel 0240-86000
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 23 maj. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor