OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.Om arbetsplatsen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 3500 medarbetare - från undersköterskor, sjuksköterskor och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.
Nu söker vi personliga assistenter för olika typer av arbetspass såsom dag, kväll, dygn, helg och journatt.
På Personlig assistans i Helsingborgs stad arbetar vi med alla sinnen för att skapa omsorg av hög kvalitet! Du har stöttning i arbetet av närvarande chefer, koordinatorer och andra pedagogiska stödfunktioner vid behov.
Vill du vara med och göra skillnad? Välkommen med din ansökan redan idag!
Arbetsbeskrivning
Som personlig assistent hos oss arbetar du med att möjliggöra för den enskilde att leva ett så självständigt liv som möjligt. Kundernas funktionsvariationer är olika men främst neurologiska. Du arbetar självständigt tillsammans med kunden och du förväntas arbeta med alla sinnen för att bidra till ett rikt, spännande, aktivt och självständigt liv. Du arbetar i kundens hemmiljö men i dina arbetsuppgifter ingår även att följa med på olika aktiviteter och vi lägger stor vikt vid den dagliga dokumentationen. I vissa hem finns familjemedlemmar och rökning kan förekomma. Det kan även finnas djur i hemmet.
Att ge stöd och service till personer med funktionsnedsättningar är ett brett, varierande, utmanande men väldigt givande arbete! Vi arbetar med människor i livets alla olika skeden. För att detta ska fungera i praktiken krävs det att du är trygg och erfaren i din yrkesroll och är lyhörd inför kundens behov och livssituation, du vet när du ska dra dig tillbaka och när du ska träda fram i din roll. Det ställs stora krav på ditt engagemang, självständighet, inlevelseförmåga och bemötande.
God samarbetsförmåga är oerhört viktigt i din roll som personlig assistent. Det krävs att du är en mästare på möten och att du kan samverka med kunden, kollegor, den enskildes nätverk och familj samt med andra professioner.
Du ska vara en del i arbetet dagtid, kväll, journatt och helg, med omsorg och aktiviteter tillsammans med kunden i ett mindre arbetslag om tre till sex personer. Din främsta uppgift är att, i samråd med kunden, planera och utforma stöd, service och omsorg som är individuellt anpassat för att kunden ska kunna leva som andra; med livskvalitet och goda levnadsvillkor. Förutsättningar för individuell utveckling ska ges för kunden.
Arbetet planeras, dokumenteras och följs noggrant upp, därför är det viktigt att du känner dig säker i dokumentation.
Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.
Kvalifikationer
Att vara personlig assistent innebär att följa med i kundens utveckling och vi förutsätter att du som söker är engagerad både i utvecklingen av din egen yrkesroll såväl som verksamheten.
För att gå vidare i rekryteringsprocessen behöver du ha en avslutad gymnasial utbildning. Vi ser gärna att du har läst vård- och omsorgsprogrammet eller har en utbildning som personlig assistent.
Du ska kunna ta emot både lyft- och medicindelegering efter genomgången utbildning och vi förväntar oss att du kan vistas i alla typer av hem, trots att rökning och djur kan förekomma. I de få fall där rökning förekommer, arbetar vi mycket med att förbättra arbetsmiljön för att det ska vara tryggt att arbeta i hemmet. Det är även viktigt att du har goda datorkunskaper och dokumentationsvana.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent och har erfarenhet av dokumentationssystemet Procapita. Det är en fördel, men inget krav, om du har B-körkort och tillgång till egen bil då detta underlättar för dig att ta dig till och från arbetet, som kan förekomma i hela Helsingborgs stad.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och matchning med kund.
Övrig information
Urval sker löpande så vänta inte med att inkomma med din ansökan.
Sista ansökningsdag: 2023-07-09
Anställningsform: Tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas.
Omfattning: 60-100% eller enligt överenskommelse.
Tillträdesdatum: 2023-09-01 eller enligt överenskommelse.
Antal tjänster: 2
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor