OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med detta jobb spelar du en viktig roll tillsammans med oss inom Sektor vård och omsorg. Vi erbjuder ett brett utbud av stöd, hjälp och omsorg till människor i alla åldrar. Vår verksamhet präglas av mänskliga värden och vi vill skapa trygghet för de personer som behöver vårt stöd.
Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi tror på innovation, delaktighet och ett engagerat ledarskap. Vi tror också på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder därför förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden. Och det bästa av allt. Vi har plats för fler.
Skövde kommuns organisation är stor och innehåller allt från omsorg, stöd och utbildning för våra medborgare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Arbetet kan se lite olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun.
Vi är öppna och lyhörda – Vi tar ansvar för helheten – Vi gör varandra bättre – Vi vågar
Välkommen - tillsammans förverkligar vi drömmar och får Skövde att växa! Vår målsättning är att erbjuda stöd på rätt nivå utifrån individens behov och önskan och vi arbetar sedan många år utifrån ett aktiverande och stödjande förhållningssätt. Vi arbetar i team med olika professioner för att uppnå ett samordnat stöd till individen.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill ha ett spännande och utvecklande arbete. Som personlig assistent får du ett varierande arbete som utförs både i och utanför våra brukares hemmiljö.
Du är en stor och viktig del i våra brukares välbefinnande och vårt arbete grundar sig i våra ledord trygghet, ansvar och respektfullt bemötande. Du arbetar omsorgsfullt och professionellt i samarbete med övriga i arbetslaget och i nära kontakt med våra brukare. Det innebär även att arbeta för god samverkan med andra yrkesgrupper och anhöriga. Som personlig assistent utgår du från brukarens individuella behov, önskemål och genomförandeplan för att på bästa sätt stötta och hjälpa till för att individen ska kunna uppnå en så hög livskvalitet som möjligt i sin vardag.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Vara behjälplig med serviceinsatser som exempelvis matlagning, tvätt och städning
• Vara behjälplig med förflyttning och personlig hygien
• Arbete med tydliga rutiner, tydliggörande pedagogik
• Social dokumentation
Inom sektor vård och omsorg arbetar vi flexibelt mellan de olika enheterna. Arbetspass på andra arbetsplatser kan förekomma.
KVALIFIKATIONER
Att du har godkänd gymnasieutbildning från vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller motsvarande är ett krav. Det är bra om du har erfarenhet av liknande arbete. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom för verksamheten relevant område, exempelvis personlig assistentutbildning eller behandlingsassistentutbildning. Har du kunskaper och erfarenhet från arbete med psykisk eller fysisk funktionsnedsättning och/eller erfarenhet från arbete enligt Individens behov i centrum, IBIC, är det bra men är inte ett krav.
Önskvärt är att du har erfarenhet av omvårdnadsarbete, sondmatning och kan hantera situationer med ett utåtagerande beteende.
Du är en ansvarstagande och serviceinriktad person som sätter individens behov i centrum. Du är bra på att samarbeta med kollegor, brukare, anhöriga och andra samarbetspartners både inom och utom den egna organisationen. Vi tror att vi bygger en bättre verksamhet genom samarbete och utveckling tillsammans med andra. För att trivas hos oss är det viktigt att du har ett positivt förhållningssätt och har lätt att anpassa dig till nya förutsättningar. Vi förutsätter att du har lätt för att skapa relationer och att du har ett respektfullt bemötande.
För att du ska kunna jobba hos oss behöver du körkort B för manuellt växlad bil.
Vi vill att du kan kommunicera muntligt och skriftligt på svenska då arbetet omfattar många kontaktytor och dokumentation. Det är självklart för oss att du har god datorvana och vi ser gärna att du har erfarenhet av dokumentation i journalsystem.
Vid anställning ska utdrag från polisens belastningsregister (Blankett 442.9) kunna uppvisas. Observera att den normala handläggningstiden för en fullständig ansökan tills att utdraget är dig tillhanda är ca 2 veckor.
ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Helen Nordqvist
0500-498914
Enhetschef Åsa Bergström
0500-498332
Enhetschef Vivi-Anne Hultberg Alt
0500-498952
Enhetschef Susanne Österberg
0500-497976
Avdelningschef funktionsnedsättning Ann-Sofie Söderberg
0500-49 83 92
Enhetschef Malin Eriksson
0500-498441
Vik Enhetschef (från v30) Carola Löfgren
0500-497969
Avdelningschef funktionshinder Ann-Sofie Söderberg
0500-49 83 92
Enhetschef Pernilla Wäringer
0500-497972
Enhetschef Emma Ohlson
0500-498973