Personlig assistent

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Härjedalens kommun!

Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Som medarbetare får du friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Du får också möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen. 

Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: flyttahit@herjedalen.se eller via vår växel, telefon: 0680-161 00.

Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. 



Vi söker en medarbetare till personlig assistans i Hede-området.

Vi söker dig som vill ha ett meningsfullt och omväxlande arbete med möjlighet att göra skillnad varje dag. Vi som arbetar inom personlig assistans strävar efter att erbjuda en trygg och stimulerande miljö för våra brukare. Vi arbetar utifrån brukarens behov och önskemål i centrum.

Urval och kallelse till intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden.

Tjänsten är på 75 – 90 % med möjlighet att önska upp till 100%.

Tillträde i augusti.

     

Arbetsuppgifter
- vara ett stöd i vardagen så att denne enskilde kan leva ett, utifrån sina förutsättningar, aktivt liv.

- hjälpa till i hemmet med varierande uppgifter som personlig omvårdnad, visst hushållsarbete tillsammans med den enskilde, fritidsaktiviteter med mera.

- följa brukaren där den befinner sig.

Kvalifikationer
Meriterande:

- erfarenhet av personlig assistans.

- utbildning som personlig assistans eller likvärdig utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren och den enskilde bedömer som lämplig. .

Personliga egenskaper
- Du är ansvarskännande, flexibel och har en god förmåga att ta egna initiativ.

- Du jobbar utifrån ett motiverande förhållningssätt.

 

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet

Vi erbjuder
- ett givande arbete där du fyller en viktigt funktion hos en medmänniska.

- möjlighet till personlig utveckling genom dina arbetsuppgifter.

- stöd av oss som arbetsgivare.

Kontaktinformation
Åsa Remén, Ansvarig chef, 0680-169 16, asa.remen@herjedalen.se

Anna Kröjs, Enhetschef, 0680-169 38, anna.krojs@herjedalen.se

Karin van Mierlo, Enhetschef, 0680-163 24, karin.Van-Mierlo@herjedalen.se

Facklig representant, Kommunal, 010-442 97 59

Arbetsplats

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Bengt Hjort

Ronnie Lidberg

Rickard Mattsson
068016238
Carina Nilsson
0680-164 60
Elving Forsström

Sören Gustafsson
0680-162 33
Barbro Nässelqvist

Camilla Mild
0680-16296
LF Elving Forsström

LR Sören Gustafsson
0680-162 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Härjedalens kommun
  • 4 platser
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juni 2024
  • Ansök senast: 14 juli 2024

Besöksadress

Ringvägen 2, 84233 Sveg
None

Postadress

Medborgarhuset
Sveg, 84280

Liknande jobb


Management Assistant  Large Motors and Generators

Management Assistant Large Motors and Generators

19 december 2024

Personlig assistent till Norrfjärden Piteå

Personlig assistent till Norrfjärden Piteå

19 december 2024

Natt Assistent

Natt Assistent

19 december 2024