Personlig assistent

Personlig assistent

Arbetsbeskrivning

Personlig assistans är organiserat i sektor Stöd och omsorg under enheten för Funktionsstöd som verkställer insatser inom LSS tex BMSS, ledsagning och avslösarservice.
Vi söker nu personliga assistenter till vår enhet!
Vi är i en uppstartsfas vilket innebär att vi skapar ett team där du kan komma att arbeta i ett eller flera ärenden.



ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som personlig assistent innebär att bistå den enskilde i vardagen, med det personen själv inte klarar av utifrån sin funktionsnedsättning. Det kan vara exempelvis personlig omvårdnad, medicin, aktiviteter och vissa hushållssysslor.

Din arbetsplats är i den enskildes hem vilket innebär att du ges ett stort förtroende som förutsätter hänsyn och respekt för den enskildes integritet.

Arbetet innefattar dag- och kvällstjänstgöring samt varannan helg på schema.
Heltid/deltid
Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.


KVALIFIKATIONER
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Provanställning kan komma att tillämpas.

Det är meriterande om du har en adekvat utbildning, exempelvis vård-och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller liknande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent, boendestöd eller hemtjänst är meriterande likväl som kunskap om fysiska funktionsnedsättningar, LSS-lagen och målgruppen.

Som person är du lugn, trygg och ansvarstagande. Du har en god samarbetsförmåga och en positiv människosyn.

Vi söker personer som är flexibla, lyhörda och har ett gott bemötande.

Du ska vara bekväm i att uttrycka dig muntligt och skriftligt på svenska, då kommunikation och dokumentation är en viktig del av arbetet.

Eftersom du kommer att arbeta på platser där det kan saknas kommunal kommunikation samt kan komma att behöva ta dig mellan olika hem är körkort och tillgång till egen bil ett krav.

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister.
Du behöver själv begära ett begränsat registerutdrag från polisens belastningsregister.

ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lerums kommun
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juni 2024
  • Ansök senast: 28 juni 2024

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024