OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård och omsorgsförvaltningen Handikappomsorgsavdelningen Handikappomsorgen utför alla de insatser som regleras i LSS-lagstiftningen (Lagen om stöd och service åt vissa funktionshindrade), vilket bland annat inkluderar särskilt boende och daglig verksamhet för i huvudsak utvecklingsstörda, men även för psykiskt sjuka samt personlig assistans för fysiskt funktionshindrade. Avdelningen har som främsta uppgift att främja jämlikhet i levnadsvillkoren och full delaktighet i samhällslivet för funktionshindrade. Vi söker PERSONLIG ASSISTENT Ref nr 2009.0038 Tillsvidareanställning, ca 80 %, med tillträde snarast efter överenskommelse. Provanställning 6 månader kommer att tillämpas. Schemalagd arbetstid med sovande jour och helgtjänstgöring. Arbetsuppgifter Att arbeta som personlig assistent innebär att vara ett individuellt utformat stöd för den enskilde i olika situationer i det dagliga livet. Du kommer att arbeta med en kille i 30 årsåldern som behöver mycket stöd och hjälp i sitt dagliga liv. Arbetet kommer i huvudsak att vara förlagd till bostaden men det förekommer också utflyttad aktivitet, vilket innebär att du måste vara flexibel. Kvalifikationer Vi söker dig som -har erfarenhet och intresse av att arbeta med funktionshindrade människor. -har utbildning eller erfarenhet om autism. -har ett bra bemötande mot omsorgstagare, närstående, medarbetare. -kan arbeta självständigt och ta ansvar. -har tålamod och är flexibel -är öppen för nya arbetstidsmodeller -omvårdnadskompetens är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort önskvärt. Använd gärna förvaltningens ansökningsblankett som du hittar på ulricehamn.se/ledigajobb
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor