OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MejDej-kooperativet är ett brukarkooperativ vars ändamål är att ge assistansberättigade medlemmar möjlighet till en självvald och självstyrd personlig assistans. För att möjliggöra detta åtar sig MejDej-kooperativet arbetsgivarskapet för medlemmarnas personliga assistenter. Medlemmarna väljer själva sina assistenter, schemalägger assistenterna samt bestämmer över arbetsinnehåll. Vi strävar efter att ha en så god kompetens hos våra anställda, som möjligt och vi är måna om att såväl medlemmar som anställda, ska känna sig tillfreds med oss som assistanssamordnare och arbetsgivare.
Som anställd har du möjlighet att ta del av de utbildningar som vi erbjuder våra anställda samt subventionerad friskvård. Du kan hitta mer information på vår hemsida www.mejdej.se
MejDej-kooperativet har tillstånd enligt Inspektionen för Vård och Omsorg (IVO). Kooperativet har ca 450 anställda assistenter.
Jag är en rullstolsburen man med fysiska funktionshinder, jag kan hjälpa till vid förflyttningar tack vare min armstyrka men har dålig balans. Jag bor i Helsingborg. Mitt behov av din hjälp är vid personlig hygien, förflyttningar och allt i ett hem förekommande sysslor. När du arbetar hos mig är det bra om du kan hålla dig i bakgrunden, men ändå finnas vid min sida och invänta mina beslut. Du ska vara noggrann och respektera hur jag vill att arbetet ska utföras. Att vara punktlig, flexibel samt ha en positiv livssyn och framåtanda är bra, men det viktigaste är den personliga lämpligheten och kemin. Jag behöver assistans veckans alla dagar klockan 09.00 - 14.30 samt en timme på kvällen för sänggående. Tjänsterna som är aktuella nu är en timvikarie samt en tjänst på en timme per kväll varje dag udda vecka. För kvällstjänsten kan det vara en fördel om du bor på Dalhem med tanke på det korta passet.
Ansökan ska innehålla: personligt brev, meritförteckning, referenser och eventuella lönekrav. Före erbjudande om anställning måste utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Rekrytering kommer att påbörjas innan sista ansökningsdag.
Tjänsterna är tidsbegränsade de första 3 månaderna men övergår i anställning utan slutdatum om vi trivs med varandra.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Verksamhetsledare Agneta Ryfelt
044-781 51 00
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Personaladministratör Eva Arvidsson
044-781 51 11
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Arbetsledare Eva Arvidsson
044-781 51 11