OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MejDej- kooperativet är ett brukarkooperativ vars ändamål är att ge assistansberättigade medlemmar möjlighet till en självvald och självstyrd assistans. För att möjliggöra detta är MejDej- kooperativet arbetsgivare för medlemmarnas personliga assistenter. Medlemmarna väljer själva sina assistenter, schemalägger assistenterna och bestämmer över arbetsinnehållet. Vi strävar efter att ha god kompetens hos våra anställda och vi är måna om att såväl medlemmar som anställda, ska känna sig tillfreds med oss som assistansanordnare och arbetsgivare.
Som anställd har du möjlighet att ta del av de utbildningar som vi erbjuder samt subventionerad friskvård.
Du kan hitta mer information på vår hemsida www.mejdej.se
MejDej- kooperativet har tillstånd enligt Inspektionen för Vård och Omsorg (IVO). Kooperativet har ca 450 anställda assistenter.
Vår dotter på 5 år, som nu är medlem i MejDej kooperativet, behöver en personlig assistent. Hennes funktionsnedsättning med bl a epilepsi, gör att hon behöver hjälp med alla grundläggande behov såsom påklädning, mat, förflyttning, medicinering. Det är viktigt att hela tiden prata med henne om vad som ska hända och vad som händer. Du ska stimulera henne till lek, lärande och bus och vara lyhörd på hennes behov, observera - vänta - lyssna. Hon älskar att läsa sagor och sjunga. Hon vill vara ute och busa varje dag. Hon behöver hjälp med att flytta sig från och i, ex rullstol, gåstol, säng.
Det är viktigt att du som söker är trygg, flexibel, ödmjuk och lugn. Det är bra om du har erfarenhet av barn med funktionsnedsättning och epilepsi. Sjukvårdsutbildning är en merit men inget krav. Personlig lämplighet är viktigt.
Du kan inte vara allergisk eller rädd för djur.
Arbetet innebär tjänstgöring dag, kväll och helg med korta morgonpass på vardagar, 50 %. Två arbetsplatser. Fördel om du bor i eller nära Kristianstad.
Ansökan ska innehålla: personligt brev, meritförteckning, referenser och eventuella lönekrav. Före erbjudande om anställning måste utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Tjänsten är tidsbegränsad de första 3 månaderna men övergår i anställning utan slutdatum om vi trivs med varandra. Tillträde snarast.
Rekrytering kommer att påbörjas innan sista ansökningsdag.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Verksamhetsledare Agneta Ryfelt
044-781 51 00
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Personaladministratör Eva Arvidsson
044-781 51 11
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Arbetsledare Eva Arvidsson
044-781 51 11