Personlig assistent

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Nu söker vi en assistent till en av våra barnkunder i Borlänge. Kunden är en 12-årig flicka med en begåvningsnedsättning/förståndshandikapp. Funktionsnedsättningen innebär bl a att hon har stora svårigheter med kommunikation och behöver hjälp med vägledning i alla vardagssituationer. Hon behöver också stort stöd och aktiv vägledning i ADL. En stor sömnstörning som gör att hon även behöver nattlig assistans. Arbetet utförs främst i kundens hem, men i avskild miljö.

 

Du som söker bör vara kvinna med god erfarenhet av att ha arbetat med barn som har autism och begåvningsnedsättning, samt erfarenhet av att ha arbetat vaken natt. Kan du teckenspråk är det ett plus. Som person bör du vara anpassningsbar och driftig, gärna ta egna initiativ, ha en stor portion tålamod.

 

Ett krav är en godförmåga att behålla lugnet i stressade situationer och att kunna förstå, att de konflikter som uppstår, är en del av arbetet och att kunna hantera detta på ett professionellt sätt. Kunden är ibland fysiskt utagerande och en stor utmaning, är att finna redskap, för att bryta detta. Assistansen kräver även att du har god fysik.

 

Välkommen med din ansökan!

 

Då vår kund är under 18 år behöver du som rekryteras ha ett utdrag ur belastningsregistret, beställ gärna detta redan nu, se vidare information nedan.

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades.  Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.

Arbetstid/Varaktighet:Främst kväll/natt ett pass i veckan(19.00-08.00), men kan eventuellt utökas i någon form enligt överenskommelse. Detta är ett deltids arbete, då det är ett krävande, men givande arbete som helst inte ska utföras heltid. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Kontaktperson: Ulrica Berglund


Humana Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister.

Vi på Humana värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/
Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss.
Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga.

Humana söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 5 augusti 2015

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


28 november 2024

Personlig assistent

Personlig assistent

28 november 2024

Personlig assistent

28 november 2024

Assistent till ung man i Helsingborg, vikarie.

Assistent till ung man i Helsingborg, vikarie.

28 november 2024