OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MejDej-kooperativet är ett brukarkooperativ vars ändamål är att ge assistansberättigade medlemmar möjlighet till en självvald och självstyrd personlig assistans. För att möjliggöra detta åtar sig MejDej-kooperativet arbetsgivarskapet för medlemmarnas personliga assistenter. Medlemmarna väljer själva sina assistenter, schemalägger assistenterna samt bestämmer över arbetsinnehåll. Vi strävar efter att ha en så god kompetens hos våra anställda, som möjligt och vi är måna om att såväl medlemmar som anställda, ska känna sig tillfreds med oss som assistansanordnare och arbetsgivare. Som anställd har du möjlighet att ta del av de utbildningar som vi erbjuder våra anställda samt subventionerad friskvård. Du kan hitta mer information på vår hemsida; www.mejdej.se MejDej-kooperativet är en IFA-godkänd verksamhet (www.intressegruppen.info) Kooperativet har ett femtiotal medlemmar och ca 350 anställda assistenter. Ditt jobb är ett serviceyrke som ställer krav på personliga egenskaper. Du måste ha ansvarskänsla och vara tålmodig och ha stor respekt för den personliga integriteten. Du ska vara trygg i dig själv, flexibel, ärlig, uppriktig, punktlig och ha ett stort tålamod. Humor och god fysik är andra bra egenskaper. Som personlig assistent förväntar vi oss att du är intresserad av och har förståelse för vad god omvårdnad är. Du ska ha lika lätt för att arbeta självständigt som i grupp. Störst vikt läggs vid personlig lämplighet. Det är också viktigt att du har en vilja att fortbilda dig inom området. Jag är en kille på 20 år som precis har gått med i MejDej-kooperativet och därför söker nya assistenter. Jag har en muskelsjukdom vilket bl a gör att jag behöver hjälp med förflyttningar. Dina arbetsuppgifter är att vara behjälplig med saker som du själv gör varje dag utan att tänka så mycket på det, självklara saker som förflyttningar, matsituation, personlig hygien och fritidsaktiviteter. Eftersom jag planerar att läsa på högskolan till hösten, är det viktigt att du behärskar svenska språket till fullo. Har du dessutom erfarenhet från högskola så är det en merit. Mina intresse är att umgås med kompisar, sport, film och tv-spel. Delar du några av dess intressen så är det bra. Schemalagd arbetstid kommer inledningsvis till största delen att ligga under terminerna Jag söker både manliga och kvinnliga assistenter och tror att det är bra om du är 25 år eller äldre. Tillträde i slutet av augusti. Tjänsterna är tidsbegränsade under de första 3 månaderna men övergår i anställning utan slutdatum om vi trivs med varandra. Ansökan ska innehålla personligt brev, meritförteckning, referenser och lönekrav.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Verksamhetsledare Agneta Ryfelt
044-781 51 00
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Personaladministratör Eva Arvidsson
044-781 51 11
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Arbetsledare Eva Arvidsson
044-781 51 11