Personlig Assistent

Arbetsbeskrivning

Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme.

Inom Socialförvaltningens finns Stöd och service (LSS-enheten) som arbetar med kommuninvånare som har en funktionsnedsättning. Verksamheten arbetar utifrån Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Detta innebär i korthet att personer med funktionshinder ska ges möjlighet att kunna leva som andra. Verksamheten har även ansvar för ett boende som ligger under Socialtjänstlagen.

Stöd och service består av ungefär 135 medarbetare. Verksamhetens målsättning är att med kunskap och intresse för personer med funktionshinder och med ett värdigt bemötande skapa förutsättningar för goda levnadsvillkor för den individen.

I Krokoms kommun är heltid en rättighet och deltid en möjlighet. Det innebär att du anställs på heltid och har möjlighet att önska en lägre sysselsättningsgrad


Arbetsuppgifter

Du kommer arbeta med en 40-årig rullstolsburen kvinna med CP-skada och utvecklingstörning. Hon är glad och öppen och har behov av stöd vid dagliga sysslor, aktiviteter, personlig hygien och liknande. Hon bor i eget boende med stöd och insatser.

Som Personlig Assistent stödjer du individen i områden som den har svårt att klara själva. Detta gör du med stor respekt för integriteten och självbestämmandet. Du arbetar utifrån ett individuellt inriktat arbetssätt och ger stöd och service utifrån de egna behoven och önskemålen.

Arbetsplatsen tillämpar tvättstugeschema och sovande jour.


Kvalifikationer

Du är utbildad undersköterska och har ett professionellt förhållningssätt som innefattar bland annat ödmjukhet, tålamod och flexibilitet.

Du har en förmåga att arbeta självständigt, har stor ansvarskänsla, tar egna initiativ samt har ett engagemang och öppenhet för utvecklingsarbete inom arbetsplatsen.

Du är positiv och engagerad i dina arbetsuppgifter och kan uttrycka dig i skrift och tal. För att framgångsrikt kunna arbeta tillsammans med både brukaren och kollegor är det viktigt att du är bra på att samarbeta och tycker om att arbeta med människor. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Körkort för bil är ett krav för denna tjänst.


Övrigt

Vikariat på heltid från 1/6-31/12, eventuellt längre.

Sista ansökningsdag 2016 05 09

Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem. Bifoga CV och personligt brev där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt vad du kan tillföra arbetsplatsen.

Inför rekryteringsarbetet har Krokoms Kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.


Kontaktpersoner

Isabelle Eliasson
Enhetschef
0640 162 47
Isabelle.eliasson@krokom.se

Fackliga företrädare nås genom kommunens växel
0640 161 00

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KROKOMS KOMMUN
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Publicerat: 29 april 2016

Postadress

Offerdalsvägen 8
Krokom, 83580

Liknande jobb