Personlig assistent

Arbetsbeskrivning

Personlig assistent

På Assistanspolen arbetar vi med människor och här finns plats för både livsglädje och allvar. Assistanspoolen är ett privat omsorgsföretag som utför personlig assistans sedan 1994 då LSS (1993:387), lag om stöd och service till vissa funktionshindrade trädde i kraft.

Företaget har idag ca 80 kunder med olika behov. Det kan vara allt från barn till äldre människor. Assistanspoolens affärsidé är att leverera kvalitativ anpassad personlig assistans och att synliggöra och tillgodose varje persons unika behov. Våra kunder har varierande psykiska och/eller fysiska funktionsnedsättningar. Vi vill alltid att vårt bemötande ska utifrån från ett professionellt förhållningsätt från kompetenta och engagerade medarbetare. Glädje och omtanke ska spegla verksamheten. Vårt varumärke står för "Omtanke och värme" och detta genomsyrar vårt sätt att bemöta våra kunder och varandra. I vår verksamhet arbetar vi efter våra värdeord; TEKK - Tillit, Engagemang, Kompetens och Kommunikation. Värdeorden betyder mycket för oss, vad betyder de för dig?

Roll och uppgift
Att arbeta som personlig assistent innebär att ingå i ett sammanhang och i ett samarbete som bidrar till att en annan människas vardag fungerar. Vi söker nu en semestervikarie till en av våra kunder, en kvinna i 30årsåldern som har ett eget boende i närheten av sina föräldrar i Stora Frö på södra Öland. Hon behöver stöd och hjälp i vardagen med exempelvis personlig hygien, hushållssysslor och förflyttningar. Kunden som är utåtriktad, gladsint och nyfiken vill leva ett rikt och aktivt socialt liv. På sommaren åker hon gärna till stranden eller tar färjan över till Kalmar. Hon deltar och trivs med att aktivt delta i vardagliga sysslor som att vika tvätt och dammsuga.

Arbetstiderna är förlagda på dagtid både vardagar och helger.


Du som söker
Att stödja en medmänniska i vardagen är en uppgift som kräver respekt, omtanke, kreativitet men också en humanitär livsinställning. Du som söker har en personlig trygghet och mognad som du har samlat på dig genom olika erfarenheter i livet. För att passa ihop med kunden tror vi att du är energifylld, aktiv men samtidigt empatisk och har förmågan plocka fram ett humoristiskt perspektiv i vardagliga händelser. Du trivs med att bidra till en aktiv och innehållsrik tillvaro. Kundens önskemål är sökanden till tjänsten är kvinna. Det krävs att du har körkort och tillgång till bil då kollektivtrafiken är begränsad.


Din ansökan ska innehålla dels ett CV och dels ett personligt brev där du beskriver varför du är intresserad av tjänsten, vem du är som person och vilka erfarenheter och utbildningar du har som är värdefulla i rollen som personlig assistent.

Intresserad?
Urval sker löpande och utvalda kandidater kommer kalls till intervju. Tjänsterna söker du via länken https://www.riktatid.se/assistanspoolen/ledigajobb
Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida www.assistanspoolen.se

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Kundansvarig Alexander Teklehaimanot
0485-650 453
Vice VD Carina Ryder
0485-30377
Kundansvarig Kalle Karlsson
0485-650 457
Tf regionchef Carina Ryder
0485-650 454 0709-549 300
Kundansvarig Kalle Karlsson

Verksamhetsadmin Pernilla Lind
042 - 442 27 40
Verksamhetsadmin Pernilla Lind
0424422740 0723525319
Verksamhetsadmin Pernilla Lind

Sammanfattning

Besöksadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg

Postadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg, 25444

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024