Personlig assistent

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Vi söker nu en personlig assistent till en av våra kunder i Mjölby.

Kunden är en kille med en fysisk och psykisk utvecklingsstörning. I arbetsuppgifterna ingår bland annat grundläggande behov som exempelvis hjälp vid måltider, av- och påklädning samt hygien. Kunden förflyttar sig med hjälp av rullstol samt taklift eller mobillift och behöver all hjälp av sina assistenter vid dessa förflyttningar. Du kommer också vara med honom i skolan där du kommer hjälpa honom att förflytta sig, ställa sig i ståskal och gå stol samt vara med vid pedagogiska måltider. Kunden har dubbelassistans vissa tider.

 

Tjänsten är ett vikariat för en schemarad på ca 100 % under ordinarie assistents föräldraledighet tom 2016-12-31, det finns även möjlighet efter detta till en schemarad framöver. 

 

Vi söker dig som är en stabil, trygg och lugn person. Vi ser vidare gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent. Har du undersköterskeutbildning är det meriterande. Arbetet kan många gånger vara tungt och du bör därför ha god fysik.

Du som erbjuds tjänsten skall se detta som ett långsiktigt åtagande då det är lång introduktionstid och kunden behöver trygga personer runt sig som lär känna honom över tid.

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen.

 

Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades.  Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.

 

Då vår kund är under 18 år behöver du som rekryteras ha ett utdrag ur belastningsregistret, beställ gärna detta redan nu, se vidare information nedan.

 

Körkort: B körkort krävs.  

 

Arbetstid / Varaktighet: Tjänsten är ett vikariat för en schemarad på ca 100% under ordinarie assistents föräldraledighet tom 2016-12-31, det finns även möjlighet efter detta till en schemarad framöver. Varierande dag, kväll, natt och helg. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning.

 

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

 

Tillträde: Enligt överenskommelse 

 

Kontaktperson: Ulrica Berglund


På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision - Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/

Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9)

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 23 maj 2016

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


27 november 2024

8 november 2024