Personlig assistent

Arbetsbeskrivning

Omsorgsförvaltningens uppgift är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 2 300 anställda inom bland annat hemvård, äldreboende, personlig assistans, boendestöd, boende för personer med funktionsnedsättning, daglig verksamhet samt hemsjukvård. De största yrkesgrupperna är undersköterskor, omsorgsassistenter, personliga assistenter och sjuksköterskor. Vi anser att mångfald och jämn könsfördelning ökar kvaliteten på den omsorg och vård som vi erbjuder. Förbättringsarbete är en naturlig del i vardagen. Hos oss får du ett viktigt och omväxlande arbete där du ger andra människor livskvalitet.

ARBETSUPPGIFTER
Som personlig assistent arbetar du i omsorgstagarens hem där du hjälper omsorgstagaren utifrån dennes individuella behov. Det är viktigt att du har ett professionellt förhållningssätt samt är lyhörd och flexibel inför omsorgstagarens behov och önskemål. Detta eftersom personlig assistans syftar till att stärka omsorgstagarens möjlighet att leva ett självständigt och oberoende liv.
Arbetet innebär personlig assistans åt en man i 65-årsåldern som är strokedrabbad och rullstolsburen. Arbetet som personlig assistent utförs i ett team där samarbete och flexibilitet gentemot sina kollegor är en viktig del. Arbetstiden är förlagd dag, kväll och helg. Arbete nattetid, sovande jour, kan komma att bli aktuellt vid enstaka tillfällen. Aktiviteter så som bad och träning förkommer.
B-körkort är ett krav.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är positiv, trygg och har en god initiativ- och samarbetsförmåga. Vi ser helst att du har godkänd utbildning från omvårdnadsprogrammet eller motsvarande, barn- och fritidsprogrammet, vårdarutbildning med påbyggnad eller annan utbildning som vi anser lämplig för verksamheten t ex beteendevetenskaplig eller pedagogisk utbildning på högskolenivå om minst 120 hp.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Innan anställningsavtal tecknas för arbete inom omsorgsverksamheterna ska sökande uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister.

Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund.

Vi ber dig att i första hand söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

Om du inte har möjlighet att söka digitalt så skicka din ansökan till:

Växjö kommun
Omsorgsförvaltningen
Jenny Gustafsson
Box 1222
351 12 VÄXJÖ

Vänligen uppge referensnummer på ansökan.

CV- och annonsförsäljare undanbedes.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Rose-Marie Olsson
0470-43320
Maria Eidehall
0470-439 31
Kommunal Sydost
0470-415 58
Madelaine Tedborg
0470-79 68 47
Kommunal Sydost
0470-415 04
Peter Nilsson
0474-62 20 62
Ingrid Johansson
0474-62 20 61
Kommunal Sydost
0470-415 04
Carolina Karlsson
0470-438 82
Madeleine Wikström
0766-21 69 62

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Växjö kommun, Omsorgen Växsjö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid / deltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: 2016-11-01 eller enligt överenskommelse.”.
  • Publicerat: 15 september 2016

Besöksadress

Västergatan 17 B 35112
None

Postadress

Box 1222
Växsjö, 35112

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024