Personlig assistent

Arbetsbeskrivning

Ale kommun med 29 000 invånare ligger strax norr om Göteborg och har den största befolkningsökningen i regionen. Ale växer med 300 bostäder per år.

Vi är 2 000 anställda som ska ge Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du bli en av oss?

Vi söker vikarierande personliga assistenter.

ARBETSUPPGIFTER
Som personlig assistent hjälper du brukaren i vardagen. Detta kan innefatta bland annat kommunikation, personlig hygien, förflyttningar, hushållssysslor, aktiviteter som bada, café, ridning med mera. Dina arbetsuppgifter varierar utefter personens behov, önskemål och beslut. Tillsammans med övrig personal ansvarar du för att genomförandeplaner, metodplaner och uppföljningar görs. I tjänsten ingår även samverkan med både externa och interna kontakter såsom anhöriga, god man, daglig verksamhet och vårdkontakter.
Du kommer att arbeta utifrån schemalagd arbetstid och tiderna som kan förekomma är dag/kväll/natt/dygn. Men detta beror på vilket ärende du jobbar i och beslut från Försäkringskassan. I arbetet ingår dock alltid helgtjänstgöring, vanligtvis varannan helg.

KVALIFIKATIONER
Du är trygg, stabil och har god självinsikt. Du har förmåga till samverkan samt till att skapa goda relationer. Och du har ett respektfullt förhållningssätt där du sätter den enskildes integritet och medbestämmande i första hand. Du är van vid självständigt arbete och ser möjligheter i stället för hinder.
Vi vill att du som söker har dokumenterad erfarenhet och kännedom om arbete inom omvårdnad. Du har en god förmåga att utrycka dig i såväl tal som skrift.
Har du en omvårdnadsutbildning eller barn- och fritidsprogram är detta mycket meriterande inför fortsatt anställning i kommunen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort är önskvärt, men inte ett krav. Du måste ha fyllt 18 år innan du kan börja arbeta hos oss. Det är meriterande om du har erfarenhet av personlig assistans, vårdarbete eller liknande, samt kunskap om IT-system såsom Treserva, Time Care, Personec m.fl.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Agneta Lindell, tf verksamhetschef
0303-37 13 02, 0737-73 13 02
Fackliga representanter nås via växeln
0303-33 00 00
Ebba Sjöstedt, verksamhetschef
0303-33 01 28, 0704-32 01 28
Anita Bemerstam, enhetschef
0303-33 03 67
Anna Karlsson Arndt, arbetsledare
0303-33 02 40
Agneta Lindell, enhetschef
0737-73 13 02
Annelie Oscarsson, enhetschef
0737-73 12 29
Solveig Andersson, arbetsledare
0704-32 09 37
Jenny Lomfors, arbetsledare
0704-32 05 06
Ann Johansson, enhetschef
0303-33 01 80

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ale kommun, Funktionshinder Alafors
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Månadslön Individuell lönesättning.
  • Heltid / deltid. Tidsbegränsad anställning
  • Publicerat: 15 september 2016

Besöksadress

Ledetvägen 6 ALAFORS
None

Postadress

Ledetvägen 6
Alafors, 44980

Liknande jobb