OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Personlig assistent, verksamhetsområde 3, Stöd- och Serviceenheten
OMS:2013:83
Omsorgsförvaltningen, Stöd- och serviceenheten
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I stabsfunktionen finns under förvaltningschefen enheter med inriktning på ekonomi, personal, utveckling samt information och IT. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.
Tjänsten är placerad Inom Stöd- och serviceenheten där vi har olika boendeformer för personer med funktionsnedsättning, daglig verksamhet och fritidsverksamhet. Enheten består av 6 verksamhetsområden där man ger stöd och service till personer med utvecklingsstörning, psykisk funktionsnedsättning, korttidsvistelse och korttidstillsyn för barn samt personlig assistans.
Arbetsuppgifter
Tjänsten är placerad hos en man med fysiska funktionsnedsättningar. Arbetet innebär omvårdnadsarbete utifrån kundens behov. Den enskildes intresse och behov tillgodoses genom individuell hjälp i den enskildes hem. Som personlig assistent är du kunden behjälplig och ett stöd i dennes dagliga livsföring, hygien, städ och mathållning. Kunden ska vara delaktig när behoven tillgodoses. En viktig del i arbetet är att arbeta i team kring kunden för att få en god helhetssyn. Kunden bor i Tollarp.
Kvalifikationer
Omvårdnadsprogrammet/Barn och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet inom funktionshinderområdet är ett krav liksom arbetslivserfarenhet i övrigt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Som person har du god samarbetsförmåga, är flexibel och socialt kompetent, är stresstålig och kan utföra arbete på uppdrag av andra. Vi arbetar utifrån en helhetssyn kring kunden. Då arbetet kräver kommunikation och dokumentation förutsätter vi att du behärskar svenska i tal och skrift.
Anställningsvillkor
Vikariat på ca 75% med jour. Dagar, kvällar, helger.
Omgående till 2014-01-31 med möjlighet till förlängning
Ange önskad sysselsättningsgrad i din ansökan.
För mer information, ta kontakt med
Enhetschef Dajana Mrkic, 0733-13 63 22
För facklig information, ta kontakt med
Kommunal, Jonas Nilsson 0733-13 48 80
Sista ansökningsdatum
2013-09-15
Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in. Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Söker du internt måste du ha fyllt i din e-postadress i Heroma Självservice, under Personligt, Namn & Adress.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Katerina Jernek, tel 044-13 68 34.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21