OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se
Vi söker nu en personlig assistent till en kvinna i Nyköping. Kunden är en kvinna i 40 års ålder. Kunden sitter i rullstol. Hon behöver hjälp med allt i sin vardag så som personlig hygien, matlagning, matning, städning, sjukhusbesök, träning och handling. Kunden har daglig verksamhet 2ggr i veckan. Kunden har en dotter som kommer på besök varannan vecka. Hon behöver mycket stimulans i sin vardag. Hon kan även i sin sjukdom ha problem med humöret.
Du som söker ska ha gott tålamod, skinn på näsan, rak, lyhörd och lugn. Kommunikationen är även viktig då kunden har svårt med tal, det är därför viktigt att du som söker behärskar svenska språket flytande.
Vi arbetar utefter struktur och scheman. Det är bra med erfarenhet att använda olika lyft hjälpmedel. Du kommer att arbeta vid behov då ordinarie personal är sjuk eller har ledigt. Arbetstiden är förlagd till både dag, kväll, helg och natt. Vi är alltid 2 assistenter mellan kl.7.30-22.00.
För kundens räkning ser vi främst till kvinnliga sökande i åldern 25-50.
För att fungera optimalt i rollen som personlig assistent är dina personliga egenskaper av stor vikt. När du söker arbete hos oss kommer du därför få genomföra personlighetstestet MiNT. Testet gör du via en dator och en länk kommer att skickas till din angivna e-postadress. MiNT består av 120 frågor och tar cirka 20 minuter att besvara.
Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.
Körkort: B körkort är ej krav.
Arbetstid / Varaktighet: Timanställning. Varierande dag, kväll och helg. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Omgående
Kontaktperson: Ulrica Berglund
På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund – engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator
Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig
Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig