Personlig assistent

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Vår kund är en pigg och glad pojke på 11 år som bor tillsammans med sin familj i Linköping. Han är mycket social och gillar att vara med där det händer saker. Då pojken är flerfunktionshindrad med funktionsnedsättningar som medför svårigheter kring motoriken behöver han någon som hjälper honom att klara vardagen.

Pojken behöver hjälp med på- och avklädning, personlig hygien och allt som har med det dagliga livet att göra. Förflyttningar sker så det krävs god fysik. Arbetet omfattar även medicinhantering samt ständig uppmärksamhet runt pojkens allmäntillstånd, då han även har diabetes och epilepsi.

Vi tror att du är framåt och glad, att du har förmågan att kunna inspirera och motivera. Din arbetsplats är där kunden befinner sig, vilket kan innebära hemma, simhallen, bowling, friidrottsarena eller på någon annan utflykt.

Vi söker en pålitlig, initiativrik och lyhörd person med en utpräglad ansvarskänsla. Föräldrarna ska känna trygghet när du har hand om deras barn. Det är viktigt att du har förståelse för rollen som personliga assistent. Det är önskvärt att du som söker tjänsten är utbildad undersköterska eller likvärdigt. Tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent meriteras. I din ansökan vill vi att du beskriver hur du ser på din roll som assistent.

För att fungera optimalt i rollen som personlig assistent är dina personliga egenskaper av stor vikt. När du söker arbete hos oss kommer du därför få genomföra personlighetstestet MiNT. Testet gör du via en dator och en länk kommer att skickas till din angivna e-postadress. MiNT består av 120 frågor och tar cirka 20 minuter att besvara. 

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.

Då vår kund är under 18 år behöver du som rekryteras ha ett utdrag ur belastningsregistret, beställ gärna detta redan nu, se vidare information nedan. För att du ska bli aktuell i rekryteringen krävs att du har beställt efter polisregisterutdraget.

Körkort: B körkort och tillgång till egen bil är ett plus. 

Arbetstid / Varaktighet: Tjänsten är timvikariat vid annan personals frånvaro eller semester. Arbetstiderna på vardagar är i regel eftermiddagar och kvällar med start klockan 15:00. Under helgerna och exempelvis skollov är det tolvtimmarspass med start kl. 08:00. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: Snarast.

Kontaktperson: Ulrica Berglund.


På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision - Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/

Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9)

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Enligt avtal.
  • Deltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 29 november 2016

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


26 november 2024

14 oktober 2024

25 november 2024