Personlig assistent

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Vi söker nu en personlig assistent till en av våra kunder i Motala. Vår kund är en yngre kvinna med multihandikapp. Som personlig assistent hos henne kommer du att vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser vilket omfattar till exempel hushållsysslor, personlig omvårdnad samt vid aktiviteter.

Vi söker dig som är intresserad av att arbeta som timvikarie vid behov. Vi ser gärna att du som söker också kommer att kunna arbeta i sommar. Arbetspassen är förlagda dag, kväll, natt och helg. Arbetspassen är dubbelbemannade. Det är ett krav att du som söker tjänsten är lugn, lyhörd och ordningsam. Tidigare erfarenhet inom vården krävs. Vi tror att du som söker tjänsten är en sportig och aktiv person. Vi ser gärna kvinnliga sökanden och stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Du som söker ser detta som ett långsiktigt åtagande. Låter det intressant så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Mer information fås vid en eventuell intervju.

För att fungera optimalt i rollen som personlig assistent är dina personliga egenskaper av stor vikt. När du söker arbete hos oss kommer du därför få genomföra personlighetstestet MiNT. Testet gör du via en dator och en länk kommer att skickas till din angivna e-postadress. MiNT består av 120 frågor och tar cirka 20 minuter att besvara. 

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.

 

Körkort: B körkort är ej krav. 
 
Arbetstid / Varaktighet: Timvikariat vid behov.  Varierande dag, kväll, natt och helg. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: Omgående.

Kontaktperson: Ulrica Berglund.


På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund – engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Enligt avtal
  • Deltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 12 december 2016

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


26 november 2024

14 oktober 2024

25 november 2024