Personlig assistent

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Vi söker nu personliga assistenter till en av våra kvinnliga kunder i Oxelösund. Kunden är en social rullstolsburen kvinna i 40-års ålder som har MS och behöver hjälp i sitt dagliga liv. Kunden tycker om att träffa sina vänner, besöka evenemang och t.ex. gå ut och äta/fika ibland.

Kunden själv sätter upp hur dagarna ska se ut och din uppgift är att vara vid hennes sida och hjälpa henne med det som kan uppkomma i vardagen såsom handling, tvätt, matlagning, lättare städning men även personlig hygien samt förflyttningar/lyft. Du som assistent kommer att arbeta i kundens hem men ibland även följa med på aktiviteter utanför hemmet.   

Endast kvinnliga sökande, det är viktigt att du har rätt inställning, är glad, positiv och har lätt för att möta människor i olika situationer. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vad som finns på agendan för dagen.

Vi söker en pålitlig och lyhörd person med ansvarskänsla. Du som assistent bör vara lugn och trygg i dig själv. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du har någon form av erfarenhet inom vård, omsorg eller personlig assistans. Att du har undersköterskeutbildning är önskvärt.

Tjänsterna är som timvikarie vid behov. 

För att fungera optimalt i rollen som personlig assistent är dina personliga egenskaper av stor vikt. När du söker arbete hos oss kommer du därför få genomföra personlighetstestet MiNT. Testet gör du via en dator och en länk kommer att skickas till din angivna e-postadress. MiNT består av 120 frågor och tar cirka 20 minuter att besvara. 

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.

Körkort: B körkort ej krav.
 
Arbetstid / Varaktighet: Varierande dag, kväll och helg. Tjänsten är en timanställning. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Kontaktperson: Ulrica Berglund


På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund – engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Enligt avtal.
  • Deltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 30 december 2016

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


14 oktober 2024

25 november 2024

25 november 2024