Personlig assistent

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Vi söker nu en personlig assistent till en av våra kunder i Umeå. Vår kund är en rullstolsburen man i 50 års åldern. Han har en neurologisk sjukdom och balanssvårigheter. Han tycker om att hälsa på sina nära, att besöka second hand-butiker och att träna.

Som personlig assistent hos honom kommer du att vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser vilket till exempel omfattar vardagssysslor så som matlagning och städning, samt förflyttningar och rehabträning.

Vi söker nu dig som är intresserad av en schemarad på 36% med start 2017-01-23. Arbetspassen är förlagda dagtid 9-17, kvällar 15-23 och nätter 21-10.

Vi tror att du som söker tjänsten är en initiativtagande och aktiv person, gärna med ett intresse för träning och tidigare erfarenhet av vård & omsorg eller personlig assistans. Har du erfarenhet av sjukgymnastik ser vi det som meriterande men stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Det är ett krav att du som söker tjänsten inte är allergisk då vår kund har pälsdjur hemma. Urvalsprocessen sker löpande och mer information tilldelas vid en eventuell intervju.

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades.  Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.

Körkort: Ej ett krav
 
Arbetstid / Varaktighet: Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: 2017-01-23, gärna med inskolning så snart som möjligt


På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund – engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast timlön enligt överenskommelse
  • Deltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 30 december 2016

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


14 oktober 2024

25 november 2024

25 november 2024