Personlig assistent

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Vi söker nu en personlig assistent till två av våra kunder i Linköping. Våra kunder är tvillingpojkar i 4-årsåldern med funktionsnedsättningarna utvecklingsstörning, autism, astma och epilepsi. Som personlig assistent hos dem kommer du att vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser vilket omfattar till exempel personlig hygien, matsituationer samt social kommunikation. Pojkarna gillar att leka och vara fysiskt aktiva. Du som assistent kommer att arbeta både i och utanför hemmet. 

 Vi söker dig som är intresserad av en schemarad på 38 timmar per vecka. Arbetspassen innefattar delade turer och är förlagda kl. 7-9 på morgonen, eftermiddagstid som varierar samt varannan helg.

Tidigare erfarenhet inom vård, omsorg eller personlig assistans samt arbetat med liknande funktionsnedsättningar är ett krav. Arbete med barn med liknande funktionsnedsättningar meriterande. Att du undersköterskeutbildning är önskvärt. Vi tror att du som söker tjänsten är stabil, lugn och påhittig. Du som söker bör även vara fysiskt aktiv och motiverad inför uppgiften. Lek och lärande är en viktig del i arbetet hos dessa pojkar. 

Vi ser gärna kvinnliga sökanden och stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Mer information fås vid en eventuell intervju.

För att fungera optimalt i rollen som personlig assistent är dina personliga egenskaper av stor vikt. När du söker arbete hos oss kommer du därför få genomföra personlighetstestet MiNT. Testet gör du via en dator och en länk kommer att skickas till din angivna e-postadress. MiNT består av 120 frågor och tar cirka 20 minuter att besvara. 

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.

Körkort: B körkort och tillgång till egen bil är inget krav.

Arbetstid / Varaktighet: Tjänsten är en schemarad på 38 timmar per vecka. Dag, kväll och helg. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: Omgående.

Kontaktperson: Ulrica Berglund.


På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision - Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/

Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9)

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 1 februari 2017

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


29 november 2024

29 november 2024

28 november 2024

Personlig assistent

Personlig assistent

28 november 2024