Personlig assistent

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Vi söker nu en personlig assistent till en av våra kunder boendes ca. 6 km Skänninge. Vår kund är en 12-årig pojke med en fysisk funktionsnedsättning. Som personlig assistent hos honom kommer du att vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser vilket omfattar till exempel personlig omvårdnad och aktiviteter. Han tycker om att spela spel, både dator/tv-spel samt brädspel, baka och aktivitet utomhus.

Vi söker dig som är intresserad av en schemarad på ca. 80%. Arbetspassen är förlagda vardagar dag samt helg. Schemat ligger måndag-fredag kl. 06:00-07:00, eftermiddagar efter skolan ca 15.30-19 samt helger ca. 8-13.15, 14-20. Schemat är lagt med en ledig helg i månaden då ledigheten annars infaller i veckan.  

Det är ett krav att du som söker tjänsten tidigare har arbetat med barn. Vi ser gärna att du som söker har någon form av omvårdnadsutbildning. Tidigare erfarenhet av Duchennes muskeldystrofi och ADHD är meriterande. Du som söker bör även vara bekant med de viktigaste punkterna i Barnkonventionen. Då lyft förekommer i tjänsten ser vi att du är fysiskt stark. Du bör även ha goda kunskaper i engelska.

 

Vi tror att du som söker tjänsten är spontan, drivande, utåtriktad och påhittig. Vi ser gärna manliga sökanden i ålder 35-45 år. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Mer information fås vid en eventuell intervju.

För att fungera optimalt i rollen som personlig assistent är dina personliga egenskaper av stor vikt. När du söker arbete hos oss kommer du därför få genomföra personlighetstestet MiNT. Testet gör du via en dator och en länk kommer att skickas till din angivna e-postadress. MiNT består av 120 frågor och tar cirka 20 minuter att besvara. 

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.


Körkort: B körkort och tillgång till egen bil är krav.

Arbetstid / Varaktighet: Varierande vardagar dag och kväll. Tjänsten är en schemarad på 25,6 timmar/vecka. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning.

Registerutdrag: För att få arbeta som assistent till en minderårig krävs att man skickar in ett registerutdrag från Belastningsregistret till det företag man är anställd hos. Utdraget beställs på Polisens hemsida och blanketten heter: LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9).

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: Snarast

Kontaktperson: Ulrica Berglund.


På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision - Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/

Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9)

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Enligt avtal.
  • Deltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 6 februari 2017

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

Personlig assistent 65%

25 november 2024