Personlig assistent

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 16 000 medarbetare i Sverige, Norge och Finland som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv.

Vi söker nu en personlig assistent som kan arbeta som timvikarie vid ordinarie assistenters sjukdom eller frånvaro. Vår kund är en kvinna i 35 års åldern, och hon bor med sin sambo i Söderköping och arbetar i Linköping. Du kommer att vara henne behjälplig med det mesta som kan uppkomma i vardagen, som till exempel hushållsgöromål, trädgårdsarbete och personlig omvårdnad. Vår kund kommer att behöva assistans både i hemmet och utanför, din arbetsplats är där kunden befinner sig.

Vi söker dig, tjej mellan 25-40 år, som vill och tycker om att arbeta med människor. Du är positiv och glad, har sunt förnuft och en stor portion humor! Din förmåga att samarbeta och kommunicera är egenskaper som vi kommer att sätta stort värde på. Respekt är ett nyckelord som vi vill ska genomsyra ditt sätt att arbeta och se på yrket som personlig assistent.

Du som söker har ett professionellt förhållningssätt, lyhördhet och respekt för kundens integritet. Kunden uppskattar mjuka personer som är lugna och trygga och inser att rollen som personlig assistent i första hand handlar om att hjälpa kunden leva det liv hon själv vill leva. Kundens assistans följer inte en särskild rutin.

Du som söker tjänsten ska vara flexibel och ha förmågan att anpassa dig till olika situationer. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vad som finns på agendan för dagen.

Eftersom vår kund har assistenter dygnet runt är det viktigt att du är flexibel och lyhörd och kan avgöra när du ska vara " i bakgrunden" och lämna utrymme för privatliv i alla situationer. Du ska kunna hantera att arbeta i en barnfamilj utan att ta plats. Kunden kommer att be dig om hjälp och tala om vad hon vill att du ska göra, du ska kunna hantera att vara mindre aktiv stundtals men vara snabb och aktiv när det behövs. Att du är pigg på att följa med på olika aktiviteter tar vi för givet eftersom vår kund är en mycket aktiv tjej som behöver hjälp var hon än befinner sig, hos vänner, sociala tillställningar, på stan, på promenad, i skog och mark eller på sjön m.m. Kunden reser ibland både privat och i jobb och då reser assistenter med. På kundens arbetsplats ska du kunna hantera att vara mycket aktiv stundtals och att vara mindre aktiv stundtals. Du kommer hjälpa kunden i det kontorslandskap hon arbetar i men även på t.ex. möten och föreläsningar. Att du har god fysik (stark) underlättar då manuella lyft och andra ansträngande sysslor kan förekomma. Om du är van vid katt så är det ett plus.

Om du som person är lyhörd, flexibel, har personlig mognad och är positiv så är det här ett jobb för dig. Vårt uppdrag utgår från kunden och hennes behov och vi vill kunna ge bästa möjliga trygghet och frihet. Vi vill att du delar vårt synsätt och att detta är ett yrke som du är stolt att utföra.

Du ska inte vara pälsallergiker då det finns djur i hemmet.                                                     

Du ska vara helt rökfri.

För att fungera optimalt i rollen som personlig assistent är dina personliga egenskaper av stor vikt. När du söker arbete hos oss kommer du därför få genomföra personlighetstestet MiNT. Testet gör du via en dator och en länk kommer att skickas till din angivna e-postadress. MiNT består av 120 frågor och tar cirka 20 minuter att besvara. 
 
Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.

Körkort: B- körkort är krav.
 
 Arbetstid / Varaktighet: Varierande dag, kväll, natt och helg. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "timanställning"
 
 Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
 
 Tillträde: Enligt överenskommelse.
 
 Kontaktperson: Julia Wennerholm

 


På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund – engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB ÖREBRO
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Enligt avtal
  • Deltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 6 mars 2017

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


Personlig assistent

Personlig assistent

25 november 2024

25 november 2024