OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MejDej-kooperativet är ett brukarkooperativ vars ändamål är att ge assistansberättigade medlemmar möjlighet till en självvald och självstyrd personlig assistans. För att möjliggöra detta åtar sig MejDej-kooperativet arbetsgivarskapet för medlemmarnas personliga assistenter. Medlemmarna väljer själva sina assistenter, schemalägger assistenterna samt bestämmer över arbetsinnehåll. Vi strävar efter att ha en så god kompetens hos våra anställda, som möjligt och vi är måna om att såväl medlemmar som anställda, ska känna sig tillfreds med oss som assistanssamordnare och arbetsgivare. Som anställd har du möjlighet att ta del av de utbildningar som vi erbjuder våra anställda samt subventionerad friskvård. Du kan hitta mer information på vår hemsida; www.mejdej.se MejDej-kooperativet är en IfA-godkänd verksamhet (www.intressegruppen.info) Kooperativet har ett femtiotal medlemmar och ca 270 anställda assistenter. Jag är en man på 66 år som bor i Osby. På grund av mitt funktionshinder så behöver jag hjälp med allt i ett hem förekommande sysslor, personlig hygien, tillagning av mat, inköp, städning m.m. Är intresserad av musik och datorer. Som personlig assistent förväntar jag mig att du är lyhörd, punktlig, flexibel. Att du är intresserad av och har god förståelse för vad god omvårdnad är, såväl fysisk som psykisk. Det är viktigt att du är en stark individ som vet vad det innebär att arbeta som personlig assistent och vara en annan persons så kallade förlängda arm. Vill att du ska vara noggrann och respektera hur jag vill att arbetet ska utföras. Erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Det är bra om du bor i trakterna av Osby. Av erfarenhet vet vi att det fungerar bäst om det inte är för långt mellan arbetsplats och bostad. Tillgång till bil underlättar också då arbetstiderna är oregelbundna Du bör vara 40 - 60 år. Ser gärna manliga sökande. Arbetstid 1 st tjänst, ca 90%. Oregelbundna arbetstider såsom dagar, kvällar, helger. Tillträde snarast. Tjänsten är tidsbegränsad under de första 3 månaderna men övergår i anställning utan slutdatum om vi trivs med varandra. Skicka en ansökan via mail innehållande: personligt brev, meritförteckning, referenser och eventuella lönekrav. Glöm inte ange refrnr.
Kontaktpersoner på detta företaget
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Verksamhetsledare Agneta Ryfelt
044-781 51 00
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Personaladministratör Eva Arvidsson
044-781 51 11
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Arbetsledare Eva Arvidsson
044-781 51 11